Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, min häst är triangelmärkt.
Finns det ngn chans att tävla inom western på honom? Såsom man gör clr rounder i dressyr och hoppning osv!
Någon som vet?
Nej, tyvärr så får du inte tävla western med en triangelmärkt häst, inte på någon nivå. Dessutom så får du ju inte tävla clearrounder i hoppning eller dressyr heller! Du får inte tävla i någon gren med en triangelmärkt häst!
Det stämmer inte riktigt.. När det gäller hopp/dressyr clear round så faller det under klubbtävling, och i klubbtävlingar bestämmer i princip den klubben som anordnar tävlingen reglerna, därmed bestämmer klubben också om dom godtar att en T-märkt häst är med.
Hm, nja, det där stämmer väl inte heller riktigt? Enligt deras TR så är det såhär:
"I TRI står det i mom 132 punkt 4:
Triangelmärkning
Häst som försäkringsbolag efter 1 januari 1990 har betalat ut delersättning för och som är triangelmärkt, får inte deltagar i inbjudningstävling, lokal tävling, regional tävling, nationell tävling eller elittävling"
Jag har tävlat flera ggr clr round i hoppning, aldrig varit några problem! Clr round är ju en träningstävling och klubbtävlingar får man också vara med i!
Du får vara med i klubbtävling om klubben tillåter det när det gäller hopp och dressyr.
Men läser du inte det jag skriver? Det är möjligt att klubbarna tillåter triangelmärkta hästar att tävla, men försäkringsbolagen gör det INTE! Ring och hör med dem själv, jag kan inte tänka mig att de skulle gå med på det!
Jo, för att klubbtävling har inget med TR och göra. Det är kan liknas vid en träning, och en träning får du ju vara med på. Klubbtävling är ingen riktig tävling!
Det stämmer inte riktigt.. När det gäller hopp/dressyr clear round så faller det under klubbtävling, och i klubbtävlingar bestämmer i princip den klubben som anordnar tävlingen reglerna, därmed bestämmer klubben också om dom godtar att en T-märkt häst är med.
Kommer dom på dig så räknas det som förskringsbedrägeri. Jag pratade med mitt bolag i fredags nämligen.Oh lugna ner dej lite.. Och läs mitt inlägg igen.. Ändrade nog samtidigt som du skrev svar.
Jag hade fel och du hade rätt
Men hur ställer sej bolagen till att T-märkta hästar faktiskt tränas och tävlas i klubbhoppningar?
FEL, FEL, FEL man får ALDRIG starta en T-mrkt häst. Att klubben gör det för att tjäna en slant är olagligt. Man får under inga omständigheter starta en T-märkt häst. Aldrig.
Kan vi få slut på denna diskussion nu, där folk (inte bara denna tråd alltså) vägrar lyssna!?