triangelmärkning

Totti

Trådstartare
ska skicka in papper till försäkrings bolaget om triangelmärkning, men på pappret från veterinären så finns det två ruter att kryssa i beroende på om man vill ha hel eller delersättning, vad innebär just hel eller del? om jag väljer att plocka ut hela beloppet har jag ngn försäkring kvar då?
har en a1 med fullständig livförsäkring, kan tillägga att hästen är 18 år o man vill ju ha en viss försäkring kvar om det skulle hända ngt annat

Sv: triangelmärkning

jaha som jag fattade det på min vet så sa han att jag typ kunde välja vad jag ville ha ut, men då fattade jag väl fel som vanligt då:eek:

väljer du halersättning ska hästen avlivas o delersättning har du den kvar, mellanskildnaden betalas ut när hästen sen dör.... dom skriver lite luddigt i papperna...

ok, har jag fortf vet vården kvar efter de betalar ut försäkrings summan? eller står jag helt utan försäkring på gamlingen?

Du har kvar veterinärvården precis som innan förutom det som gjort att hästen blivit utdömd. Du får en reservation på den orsaken i din försäkring.
Jag har t ex ett sto som skadat höger bakben och blivit triangelmärkt. Hon har en reservation för hälta höger bak i sin försäkring på grund av detta.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 648
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 318
Senast: dobbis
·
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 888
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31
  • lagom smakligt men bra torrfoder