Ha! Detta var ju väntat!
Är ju ganska typiskt många här på Buke, varför jag undvikit att skriva här på länge. Men nej då, jag ska inte få utbrott på er här, ska bara förklara vissa saker!
Ni som säger att jag borde ta bort hästen istället och inte triangelmärka, har ni ens träffat hästen i fråga??? Nej just det!
Detta är en MYCKET välmående och glad häst, positiv och mycket social. Hon promenadrids flera gånger i veckan och är alltid lika glad och framåt under ridturerna. Pigg och framåt.
Visst, hoppa på mig nu va?! Hur kan jag veta det då? Tja, hur kan NI veta att ERA hästar mår bra?
Tilda är sprallig, busig och lekfull i hagen, precis som vilken annan frisk häst som helst.
Men jo då, jag har faktiskt funderat på avlivning, även JAG har känslor och vill inte att en häst ska få lida bara på grund av mitt ego. Men jag har diskuterat detta med en mycket kunnig veterinär, som är specialicerad på hästar och han avrådde direkt. Han förklarade att hästar med strålbenshälta INTE har ständig värk utan bara behöver ridas och hanteras på rätt sätt, ha specialle skor möjligen osv. Allt detta har vi redan tänkt på. Och jag tror honom, för tittar jag på min tös ser jag ju hur bra hon mår. Han förklarade också att hästar med denna typ av hälta håller väldigt länge utan att må dåligt av det och eftersom Tilda bara är 5 år vore det dumt att beröva henne ett bra liv!
Jag VET att det finns hästar som mår betydligt sämre än min häst!
Om jag triangekmärker henne eller inte är ju mitt val, inte erat. Men i så fall kan jag i alla fall hindra att hon tävlas i framtiden. Och att hon skulle komma till någon oseriös bara för det tvivlar jag starkt på. ALLA människor som håller på med hästar har de inte bara för att träna och tävla! Det finns många som tröttnat på den delen, elelr kanske rent av aldrig varit intresserade av det, som mycket hellre uppskattar en häst som är som min. En sann vän som bara kan promenadridas.
Varför jag vill skänka bort henne beror inte på att jag själv tänker skaffa en ny häst för att Tilda inte duger. Jag har helt enkelt inte råd eller tid med henne längre, hon är redan nu ute på foder. Jag ska ha mitt första barn nu i december och kommer ha nog med det.
Så är det!
Men för guds skull, tänk på vad ni skriver. Nu är inte jag den som tar åt mig och låter mig tryckas ner av era kommentarer som inte grundar sig på något annat än vilda gissningar på vad ni TROR om min hästs hälsa, men det kunde ha vart så!