Triangelmärkning

L

linlar1

Hej!

Jag har en häst som är triangelmärkt sedan ca 1 år tillbaka. Han är idag helt återställd, och tränas på en lättare nivå. Jag vet att det inte är tillåtet att tävla, men gäller detta även klubbtävlingar, lättare clearrounder?

Det finns en lång tråd om detta. Men i korthet:

Är hästen T-märkt av AGRIA så får du INTE tävla ens CR.

I övrigt så är det upp till KLUBBEN om den tillåter eller ej och beroende på vad FÖRSÄKRINGSBOLAGET som löste ut livförsäkringen i T-märkningen har för synpunkt.

Agria t ex så får ägaren skriva på papper iom T-märkning om att hästen ALDRIG mer kommer starta i tävling.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII