triangel - Märkt?

Sv: triangel - Märkt?

tack för alla tips.. hon är en mycket duktig hoppare, är efter Robin Z och har hoppat i ganska höga klasser förut... hon är fullt ridbar nu (förutom att hon nyss fölat :P) och hennes ägare säger att det inte är några större fel på henne.. har blivit vetrinärsundersökt och så.. men ingen vet varför hon blivit triangelmärkt då under en viss period i hennes papper står det inte vem som ägt henne eller vad hon har varit med om.. så ingen vet varför hon blivit triangelmärkt.. enligt vetrinären är det absoulut inget fel på henne, men de har ju förståss inte röntgat och så... tack så mycket för att ni försöker hjälpa mg med frågan :)

finns Bild på henne när hon och fölet är ute för andra gången.. bland mina bilder :)

Summerfeehily skrev:
tack för alla tips.. hon är en mycket duktig hoppare, är efter Robin Z och har hoppat i ganska höga klasser förut... hon är fullt ridbar nu (förutom att hon nyss fölat :P) och hennes ägare säger att det inte är några större fel på henne.. har blivit vetrinärsundersökt och så.. men ingen vet varför hon blivit triangelmärkt då under en viss period i hennes papper står det inte vem som ägt henne eller vad hon har varit med om.. så ingen vet varför hon blivit triangelmärkt.. enligt vetrinären är det absoulut inget fel på henne, men de har ju förståss inte röntgat och så... tack så mycket för att ni försöker hjälpa mg med frågan :)

Surt att inte veta varför hästen blivit t-märkt..:( aldrig kul..
Mne desstu roligare att nyss fått föl,det har min häst också vem är ditt föl efter?

Du får tävla på klubbtävlingar. Men egentligen (enligt Svrf) får en T-märkt häst inte utföra något arbete (dvs tränas i dressyr eller hoppning) utan enbart vara sällskaps eller promenadhäst. Alltså är det inte tillåtet med T-märkta hästar på ridskolor, vilket jag vet tyvärr förekommer ändå.

Okej... fölet är efter Hamilton, kan inte hingstens fullständiga namn utantill..

diny skrev:
Det är försäkringsbolagen som inte tillåter det.

Urdrag från Agrias försäkringsvillkor:
Du måste skriftligen förbinda dig att varken själv använda hästen i träning eller tävling eller tillåta någon annan att göra det.

Fast i Svelands villkor står att Du får tävla t.o.m lokalt. Däremot får du inte det enl TR.

Liknande trådar

Utrustning Nu har de uppdatera TR-en kommit för 2012 och där är en (misstänker jag) ganska stor ändring angående Märkesplacering på...
19 20 21
Svar
400
· Visningar
36 671
Senast: kopparberg
·
D
Hästvård Jag såg en ponny på en ridskola idag, som tävlade en klubbtävling i hoppning. Jag har visserligen aldrig sett en triangelmärkning, men...
2
Svar
31
· Visningar
5 787
Senast: angel76
·
K
Hästvård Mitt halvblods sto har blivit sparkad och fått en fraktur/avsaknad av benbit på yttre kotsenbenet på VB, det är inte inflamerat och det...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: Jezzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka