triangel märkning

J

JennieKinnunen

Hej!
Hur ska jag gå till väga om jag ska triangelmärka min häst?
Han har kissing spines och folk tycker att jag ska triangel märka honom, och han är försäkrad för 18 000 har jag för mig, får jag ut något av försäkringen då, eller hur ligger det till egentligen?
Mvh Jennie

Sv: triangel märkning

Hej!
Hur ska jag gå till väga om jag ska triangelmärka min häst?
Han har kissing spines och folk tycker att jag ska triangel märka honom, och han är försäkrad för 18 000 har jag för mig, får jag ut något av försäkringen då, eller hur ligger det till egentligen?
Mvh Jennie

Det bästa är väl att skicka ett mejl eller ringa till just ditt försäkringsbolag och ställa frågan till dom?

Sv: triangel märkning

Du kan ju inte bestämma detta själv, utan grunden ligger i vad veterinär bedömer det som. Med tanke på livvärdet så verkar det ju som om hästen ändå används på en nivå som den torde klara av. En T-märkning ger dig inte mycket ur pengasynpunkt om det är det du undrar över, har den ont av sina problem bör väl en avlivning ligga närmare tillhands.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 978
Senast: QueenLilith
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
1 155
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar