Trevlig Welsh hingst med bra gångarter i Skåne?

Kulltorpsstuteri brukar låna ut hingst i skåne och de är trevlig allra helst Paddock Camargue har själv haft en avkomma efter han med helt otroliga gångarter få gå in på welshsidan och kollar tror nog Yrrol är i skåne med,

sen finns det en hingst som heter Montana, med nåtot stuteriprefix framför, kommer inte ihåg vilket, men han är bara för läcker, hade han stått närmre skulle jag betäckt med honom på en ggr.
Men Kulltorps hingstar är fina, och dom brukar låna ut någon neråt landet, men jag kan inte betäcka med dom då båda mina ston är därifrån och har då deras hingstar i stamtavlan.

Vad vill du ha för ponny? En liten welshhingst som själv har tävlat högt (bl a SM-guld i fälttävlan 2003 o plac i MSV B hoppning) och med härlig prestationsstam är Fabian II RNF 79. Han finns i Löddeköpinge.

/mif

Veronas Bo-Gi...

Visst är väl han welch... Min tränares dotter rider honom, får leta länge efter en hingst med mer utstrålning än vad han har...

//E

Veronas Bo-Gi är inte en welsh, han är en ridponny, importerad från Tyskland (tror jag) med bl a xx- och arab-blod. En gnutta welsh verkar det finnas i tredje generationen. Men visst är det en fin hingst. Veronas Bo-Gi
/mif

Holland kommer Bo-Gi från och han är vad man kallar för en konsoliderad ridponny, en ridponny i flera generationer, alltså ingen korsning längre.
Bo-Gis pappa är 50% ** samt 25% ox 25% welsh.

Ta en Downland hingst det finns två Downland Wild Fowler samt Downland Jaguar, bägge står i Kalmar län.

Han kommer från Veronas stuteri i Holland. Står vid Kristanstad, Degeberga.

Jättefin hingst. Ser ganska welshig ut, om det är utseende du letar efter.

Tack ska ni ha allihop för tipsen. Jag ska betäcka ett halvblodssto Indus-Urbino och det är en dressyrponny jag siktar på.
Min hästs moster fick en avkomma, Bambino, (bästa femåriga gångartsponny 03) med Carolinas Foxglove. Väntar fölunge nu i vår så jag vill inte åka land och rike runt med sto och föl ny betäckning. Din häst ser föresten trevlig ut om det är den på bilden?
Mvh Eva

Har ett urmysigt numera 2-års sto e. Paddock Camargue hemma. Förra säsongen stod han i Skåne.Hon har bra gång och bra huvud. Avlar själv för att få fram dressyrponnyer. Har ett sto e. Coed Coch Targed som är jätte fint. Han dog för ett par år sedan men det ska finnas fryst sperma kvar efter honom och det kan man ju skicka till skåne. Annars skulle jag rekomendera de två Karfältshingstarna Caruso och Bocelli båda jätte fina med egna meriter i dressyr. Caruso tom FEI, Bocelli är ännu ung och har inte tävlat så mycket.
Lycka till med valet av hingst!

Håller på K. Caruso då han har visat sig lämna bra avkommor ( bla 2 godkända hingstar) vill man inte ha hans höjd (sekt R) så ta lillebror istället Bocelli. p. Camargue har jag haft en avkomma efter och hon var då inte känd för sina fina gångarter ( jo i skritten men det var nog från mamman) Roddes hingst har ju tyvärr inte visat framhovarna så mkt.

Caruso är väl maxad C, och eftersom det är ett halvblodssto du ska betäcka spelar det väl inte så stor roll att han är sek R, eftersom ponnyn säkert ändå kommer bli en D-ponny. jag röstar också på Caruso!

Ska själv betäcka båda mina welshar med C.Foxglove i år. Varför inte ta honom igen om det blev bra? Han är ju gudasöt! ...Och dessutom elitpremierad, så kan det bli annat än bra?!?

Hej.
Vet du möjligen var man kan hitta fryst efter Targed?
Jag har sett många trevliga avkommor efter honom.
Mvh Eva

har du kollat på welsh sidan eller de som ägde han kommer faktist inte ihåg nu vilka det var Har själv haft en avkomma efter honom som jag tyvärr fick avliva för 1 år sen men har ju iof sig en dotter efter henne *S*

Har du sett "Roddes" hingst prestera något, annars kan du väl inte uttala dig om något. Bruksprovet gjordes efter två månaders ridning om du går efter det.
Gångarterna är lätta på Downland :)hingstarna, dom är högställda och eleganta med mycket bra temperament.
Padock Camargue har en hel bunt bra avkommor efter sig, men så kommer han ur en av världens bästa hingst linjer med en avelsmatador till pappa, men det är helt rätt en hingst kan inte göra allt det krävs ett ganska bra sto också! Downland hingstarna har avkommor i tre världs delar.
Jag var på hingstpremieringen i Holland nu i månadsskiftet, där visades många fina sek B hingstar av just den ädlare högställda typen mycket intressant, dom har kommit bra mycket längre än vad vi har här i Sverige. :)

min avkomma som jag hade eftet paddock Camargue vann kvaliten i Halland i gångarterna , vann allroundet (diplom), och fick hoppdiplom, kom sen 3.a i riksen i gångarerna tycker ju iof sig inte jag är så illa pissat *S* sen är ju inte yrrol fy skam heller han gör ju bra reklam också ju, jag älskade min lilla welshkille men var ju tyvärr tvungen att sälja då dottern inte ville satsa så mycket på tävling och han var ju en ren tävlingshäst och jag är ju lite för stor och för gammal att tävla B-ponny :angel: annars hade jag faktiskt aldrig sålt denna undebara ponny ... Mycke reklam blev det nu för Paddock *S*

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 380
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka