trevlig hingst större modell tips?

sommarvind

Trådstartare
Jag har bestämt att betäcka mitt sto så småningom och funderar på det här med hingst. Mitt sto är 158 och jag söker en trevlig hingst och vill gärna öka chanserna att få en stor avkomma gärna uppåt 165 i mkh men det kan man ju givetvis aldrig veta. Jag vill ha en avkomma som skall fungera som allround häst. Jag har tittat lite på hingsten Manhattan, någon som känner till honom eller har erfarenheter av honom eller någon annan lämplig hingst?

Sv: trevlig hingst större modell tips?

fick precis reda på att Manhattan ej längre står i sverige , men att Cartier skall vara ett bra alternativ. Någon som har någon erfarenhet av honom? Jag skulle vilja att avkomman kommer att fungera fint som allroundhäst.

Ah, synd på Manhattan. Vi har en trevlig häst e. Manhattan (ue Damiro) i stallet. Den är stor (ca 173-4 som 4-åring) men det är mest bara långa ben, den är lätt att rida och rida ihop. Snygg, högrest modern modell.
Positiv, gillar att jobba och hoppar bra. Däremot är den inte en dressyrhäst, då den inte rör sig nåt speciellt, men så är den avlad för att bli hopphäst.

Mamman är 163 cm förresten.

ja de va himla synd men dom tipsade om Cartier som skalll vara ett bra alternativ till Manhattan. Han skall stå på Eklunda . Känner du till något om honom?

Eftersom jag har en ue: Briar så är jag ju lite svag för honom. Ser att han är med på Masses länk också, samt har lämnat en hel del allround.

Men, svårt att säga utan mer vetskap om stoet :laugh:

Jag har samma dilemma som du mitt ena sto är också 158 cm hög, men har djup.
Vi har idag en 2,5 årig hingst efter henne, som mäter 167 cm, med hingsten Channon.
Trevlig, typ, stora rörelser, och hoppar hus.:angel:

Kommer inte manhattan att vara kvar för TAI nästa år också tror ni?? kolla med Eklunda. Kompisens 2-åring var 167 vid betesintaget för 1 månad sedan..;)) mycket häst..!! Emmerton då? :angel:

ja kan ju inte så mkt om avel därför undrar jag vad TAI är? Emmerton har ja inte kikat på ,skall ge en kik ¨på honom:)

AI betyder articifiell insemination d v s semin. TAI betyder transportsperma, FAI fryssperma.

Det beror på hingstens spermakvalitet för säsongen.
Bäst är att diskutera med seminstationen.

Liknande trådar

Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har... 2
Svar
34
· Visningar
3 999
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 160
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 688
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Fannybadh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka