Tretornadvance,hjälp!

norpan85

Trådstartare
Hej
En fråga till er som har tretorn advance stöveln.fick äntligen hem mina idag. när jag provade stöveln hade dom den bara i den höga modellen vilken kändes lite hög. jag är ca 162 lång å liten, alltså inga kraftiga vader alls, snarare smala. Men nu när jag fått hem standard modellen känns dom tajta som fasen och jag får snöra upp massa för att de sk kännas bra, vilket gör att kardborren där "flärpen" ska sitta syns på ena sidan. Så nu är frågan, töjer de sig i vidden? eller är det bättre att byta till den höga modellen som är vidare ifall dom kanske sjunker ihop lite!! hjälp, jag får panik nu när man äntligen fått hem dom...:confused:

Sv: Tretornadvance,hjälp!

mina var likadana, jätte svåra att få igen! Nu sitter dem som ett smäck, dragkedjan går igen jätte lätt. Så ja dem töjer sig, och sjunker även ihop lite. Jag är också 162 men den normala modeller var lite hög på mig från början så nu är den perfekt.

Ok, Men jag gick i mina igår kväll å de var så tajta att jag hade kläm märken efter:crazy: Var de så för dig med, och syntes kardborren på dina med då i början??

De är så de ska sitta ibörjan för att de ska sitta bra sen när de satt sig och töjt sig...
Så var de nr jag köpt nya short chaps tappade nsätan känseln i fötterna :p men har haft dom i stnart 3 år och de sitter fortfarande som en smäck

Åh tack =) För jag mätte nu med, vidden på stöveln ska va 36, och min vad är typ 34-35 så det borde ju intre va några problem! Då kommer dom nog att passa sen då! Jo jag får ju dra åt snörningen som fasen för att flärpen ska sitta hyfsat rätt. Men då litar jag på detta å börjar rida i dom nu då så dom mjukas upp lite då =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 682
Senast: manda
·
Ridning En familj i mitt stall har köpt en ny liten C-ponny, barnet är 8 år (har ridit sen hon var 4/5 år) och har haft världens snällaste...
Svar
9
· Visningar
1 830
Senast: Nordx
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 223
Senast: Moa092
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka