Sv: Tretorn

"ridstövlar" står det i TR....så är det ridstövlar från tretorn vi pratar och inte gröna gummistövlar så är det ok :D

Om du tänker på den röda varianten av ridstövel så hoppas jag att jag aldrig behöver se dom på en dressyrtävling :eek:

inte de röda utan de svarta isf, jag kan inte ens ha dem....än, men jag rider ju med en fluga så jag skulle iaf inte ha några problem med det :p

Det har pratats om en TR-ändring där man ska reglera detta med stövlar på dressyrtävling och jag hoppas VERKLIGEN att de ändrar och det snart:p

Min tränare sa att det var ngn som hade ridit med röda stövlar och frack, de flesta gamla dressyrisar hade väl fått dåndimpen och då pratades det om att man skulle reglera i TR hur stövlarna skulle se ut, typ svarta i läder:)

Sj tycker jag inte att man ska ha Tretorn's stövlar, oavsett om de är röda eller svarta :angel:.
Redigt Snygga läderridstövlar ska det vara, mer klassiska :love:!

Min tränare sa att det var ngn som hade ridit med röda stövlar och frack, de flesta gamla dressyrisar hade väl fått dåndimpen och då pratades det om att man skulle reglera i TR hur stövlarna skulle se ut, typ svarta i läder:)

Men va 17 dom kan väl blunda dårå! Att folk ska behöva bry sej så mycke! Få dåndimpen för att någon ridi med röda stövlar :smirk: Dom borde skaffa sej ett liv, eller en till hobby åtminstonde.

Till TS! Rid på med dina stövlar och hoppas på att dressyrmupparna dåndimpar lite extra så du tar hem hela skiten :rofl:

Men va 17 dom kan väl blunda dårå! Att folk ska behöva bry sej så mycke! Få dåndimpen för att någon ridi med röda stövlar :smirk: Dom borde skaffa sej ett liv, eller en till hobby åtminstonde.

Men då försvinner ju halva grejen med dressyren - iallafall på högre nivå, på lokal/regional är det väl inte hela världen tycker jag, men börjar man rida med röda tretorn stövlar på högre dressyrtävlingar så kan man ju lika gärna tillåta rosa jacka och cykelhjälm istället för frack och hatt...

Tyvärr blir det säkert ingen ändring - iallafall inte på länge, för det var ett tag sen han pratade o detta!

Men då försvinner ju halva grejen med dressyren - iallafall på högre nivå, på lokal/regional är det väl inte hela världen tycker jag, men börjar man rida med röda tretorn stövlar på högre dressyrtävlingar så kan man ju lika gärna tillåta rosa jacka och cykelhjälm istället för frack och hatt...

Tyvärr blir det säkert ingen ändring - iallafall inte på länge, för det var ett tag sen han pratade o detta!

Självklart tycker inte jag att röda stövlar passar på en högre nivå, men nu var det ju en lokal tävling som TS skulle tävla i, och dessutom är det svarta stövlar.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Jag kikar på hästannonser och hittar en ponny som går som ridskoleponny. Den ligger på medelsvår c nivå i dressyren! Det måste väll...
Svar
13
· Visningar
1 391
Senast: Blyger
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar