Tredelat tränsbett med stora bettringar?!

TeamVM

Trådstartare
Jag tycker att bettringarna på de flesta tränsbett är lite för små, vill gärna ha större ringar för jag upplever att det blir lite "stabilare" då. Min häst har storlek 10,5-11,5 i bett och då är ju oftast bettringarna bara omkring 5 cm i innerdiameter.

Jag skulle vilja ha ett tredelat tränsbett i storlek 10,5 eller 11,5 med lösa bettringar som är minst 6 cm innerdiameter, gärna mer. Finns det något märke som tillverkar sådana bett?

Sv: Tredelat tränsbett med stora bettringar?!

Vet att Sprenger har med väldigt stora ringar, dom tillverkas dock bara från 11,5 cm och uppåt.

Jag har köpt med helt normalstora ringar på Hööks i både 9,5 och 10,5 förut, så kolla där. :)

Jag håller med dig! Jag FATTAR inte varför bettringarna ska vara så himla små?!

Som tidigare sagts: Sprenger är vettiga, men annars är det ganska tunt. Känns som man rider runt med bridong när man har 11,5 cm bett. På min förra häst hade jag 13,5 och då hade jag aldrig det här problemet.

Kolla också utländska webbshoppar. Om du googlar på exempelvis tack shop uk, så hittar du flera spännande alternativ.

Globus har, jag har själv ett som är 11,5 från Globus, både muffbett och vanligt.

NS har också stora bettringar, iaf på str 11,5, som jag har.
Vet ej på de mindre, men känns som om at du hamnar i ponniserien då och som påföljd mindre ringar :/

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 297
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Freazer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 366
Utrustning Jag rider en häst som just nu går på ett vanligt tredelat eggbett men jag skulle gärna vilja testa ett med lösa ringar. Han har ganska...
Svar
4
· Visningar
1 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka