fiaskurken

Trådstartare
Har sökt bland trådarna men inte fått nåt direkt svar.

Kan någon förklara för mig i stort vad det går ut på? Läser tävlingsregler på sifs hemsida... ööhh:confused: Är trec distans och hoppning, eller vad...?:o

Sv: Trec...

Trec består av tre delar:
Första delen är någon slags terrängritt/orientering
Andra delen är ett gångartstest. Typ sakta galopp och snabb skritt på en rakbana.
Tredje delen är hinderbana med blandade hinder. Alltså inte bara sånna man ska hoppa över.

Detta är inte en gren för enbart islandshästar utan man tävlar mot alla möjliga raser.

Läs mer på trecsverige.se

Tycker du fick ett bra svar av katharina.
Tredje delen, med hinder är hinder så som ex. gå över vatten/fors, öppna grind, galoppera under ett "hinder", hoppa av hästen och gå ett varv runt den och då ska hästen stå stilla, hoppa över ett natur hinder, rida genom en labyrint. osv :)

Har tävlat en gång och ovanstående grenar stämmer bra.
Jag tycker det är skoj, förutom orienteringen. den skall ridas på en viss tid för bästa poäng. Helkass på detta jag höll kartan upp och ned och frågade alla jag red förbi om dom sett några islandshästar och vilket håll dom red åt.:grin:
Tycker bättre om trail då slipper man orienteringen.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 767
Senast: Sezziyanen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17