Treårstest

caroline_lu

Trådstartare
Vet inte om den här kommer hamna under rätt kategori nu men jag försöker.. :p

Funderar lite vad alla dessa siffror betyder. Okej, jag fattar litegrann! Men över det stora hela. Om det står såhär:

Generalprotokoll
treårstest 2001

========================================================================

D=Dressyrtalang:Typ-HHB-Extr-Skritt-Trav-Galopp; RIDPROV: G=Godkänd,

H=Hopptalang :Typ-HHB-Extr-Galopp-LHT-LHA; U=Ej gdk, N=Ej utf.

------------------------------------------------------------------------

Katnr Häst Far Kön Mkh Ridp Kl

------------------------------------------------------------------------

1 CASPER L Cortus 920 H 166 D: 8 8 8 6 7 8 =45 G I

H: 8 8 8 8 8 8 =48 G DPL

2 VOLCANO Voltaire 356 Wpn H 165 D: 8 8 7 6 6 7 =42 G II

H: 8 8 7 7 9 8 =47 G DPL

3 BOSS Centur 1783 H 160 D: 8 8 8 7 7 7 =45 N I

H: 8 8 8 7 6 7 =44 N II

--------------
Vad betyder alla siffror. ?:confused: :D

Sv: Treårstest

De tre första för dressyr resp hoppning är samma, dvs "typ", "huvud, hals och bål" och "extremiteter".

För dressyrdelen så står de tre övriga siffrorna för "rörelser i skritt", "rörelser i trav"´och "rörelser i galopp"

För hoppdelen står de tre sista siffrorna för "rörelse i galopp", "hoppteknik o -förmåga" och "temperament o allmänt intryck (vid löshoppningen)"

47 poäng och uppåt ger diplom, om ingen delpoäng är under 7.

De tre första för dressyr resp hoppning är samma, dvs "typ", "huvud, hals och bål" och "extremiteter".

För dressyrdelen så står de tre övriga siffrorna för "rörelser i skritt", "rörelser i trav"´och "rörelser i galopp"

För hoppdelen står de tre sista siffrorna för "rörelse i galopp", "hoppteknik o -förmåga" och "temperament o allmänt intryck (vid löshoppningen)"

47 poäng och uppåt ger diplom, om ingen delpoäng är under 7.

ah jag tror jag fattar.. Är så många siffror men. :p

Om vi tar tex en häst med dessa siffror!

V 163 D: 8 8 6 7 6 8 =43 G II

H: 8 8 6 8 9 9 =48 G I

Skulle du kunna säga vad dessa "betyder". Är tex denna häst bra eller dålig osv? :bump:

Den hästen har en 6a på benen, vilket inte är någon höjdare.
Den har också en 6a på traven och hoppar bra (9 9).
hade dne inte haft 6an på benen så hade det varit hoppdiplom med totalpoäng över 48. Och de som får diplom är ju riktigt bra. Den är klass 2 som gångartshäst, vilket är "medelmåttigt".

Den hästen har en 6a på benen, vilket inte är någon höjdare.
Den har också en 6a på traven och hoppar bra (9 9).
hade dne inte haft 6an på benen så hade det varit hoppdiplom med totalpoäng över 48. Och de som får diplom är ju riktigt bra. Den är klass 2 som gångartshäst, vilket är "medelmåttigt".

Ah okej! Ska försöka lära mig det där :p

Vad betyder själva siffrorna på treårstesten? När man tävlar dressyr har ju varje siffra en innebörd, typ 10=utmärkt, 6=godkänt, 2=dåligt (det är kanske inte rätt det jag skrev men alla siffror betyder ju något).

Men vad betyder siffrorna på testen, är det samma?

Liknande trådar

Avel Vad tror ni om detta ? http://www.asvh.se/avel/sto-poolen "Det här är kriterierna för att ingå i selektionspaketet Grundkriterier: 1...
Svar
17
· Visningar
2 118
Distans Nu är det inte jag som håller i detta projekt utan användaren a_schuber. Dock får jag lov att lägga in inägget igen då jag lyckades...
Svar
8
· Visningar
1 883
Senast: a_schuber
·
Avel Resultaten från löshoppningstesterna på 3-åringar i hannoveranerförbundet. Många fädernehingstar är aktuella här så jag tänkte det kan...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: starstruck
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 186
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård