treårstest

Sv: treårstest

För stora hästar ingår eventuellt en veterinärbesiktning, exteriör bedömning, rörelser i frihet och löshoppning.

Om jag inte minns helt fel så ska stora hästar även vara inridna om de skall kunna gå vidare för final och sånt.

/Malin

Ingen uppsutten hoppning alltså? Jag hade för mig det men en kompis påstod att de hoppas uppsuttet.

em76 skrev:
Ingen uppsutten hoppning alltså? Jag hade för mig det men en kompis påstod att de hoppas uppsuttet.

Id kontroll + mätning, lösgalopp, löshoppning, exteriörbedömning, gångarter (vid hand), ev ridprov för att erhålla diplom.

Ingen uppsutten hoppning, det görs ev på kvalitets som dom går som 4 åringar.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: Roheryn
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka