- Svar: 479
- Visningar: 21 305
Daniel Twigg, 3, attackerades av en hund på en gård i Rochdale, Storbritannien, i söndags. Pojken fördes till sjukhus men avled av sina skador. Polisen har gripit den 48-årige ägaren till djuret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästar skall inte sparka mot människor alls. Då har det gått fel på vägen.
Hästar som konkurrerar i rang med människor blir farliga hästar.
Det beror på att vissa ägare tycker att det är okej med hästar och hundar som attackerar människor på eget initiativ.Jag har förstått att du inte tycker att djur ska skada människor. Men ändå händer det hela tiden och väldigt ofta handlar det om djur där ägaren/omgivningen varit övertygade om att de aldrig skulle göra något liknande.
Fast då faller ju vitsen med vakthundar? Fast dd ska ju inte heller anfalla i onödan. Din schäfer skulle med största sannolikhet gå emellan om någon anföll dig, särskilt drogpåverkad man som de brukar reagera på, är det fel?Hundar skall vara ofarliga.
PUNKT.
Att kräva att människor skall vara anpassade till farliga hundar är som att kräva att männr skall vara anpassade till att hantera giftormar.
Djur konkurrerar inte med människor om rang, varken hundar eller hästar.Hästar skall inte sparka mot människor alls. Då har det gått fel på vägen.
Alltså - hur tror du en väktarhund jobbar och vad tror du är syftet med dem? Eller områdes vakthundar?Det beror på att vissa ägare tycker att det är okej med hästar och hundar som attackerar människor på eget initiativ.
Det påstås t.o.m. här i tråden att det behövs sådan hundar som tjänstehundar.
Så jag förstår ju varför det blir så men det är inget som jag accepterar.
Jag bor på landet.Du tänker att vi som har rejälare brukshundar ska behöva flytta ut på landet?!
Hästar gör om de har fel i huvudet.Djur konkurrerar inte med människor om rang, varken hundar eller hästar.
Precis, nu tror jag inte att en inbrottstjuv skulle dö, men vi har tydliga skyltar så jag skulle inte tycka synd om någon som sket på sig eller fick jackan sönderbiten.Fast den enda "anpassningen" man behöver göra om en vet att grannen har farliga ormar är väl ändå att inte gå dit och pilla på dem. Fullt rimligt gällande såväl hund som orm, man ska inte pilla på grannens hund heller, jag vet inte riktigt vad du menar?
Den står under kommando och kan naturligtvis uppfatta instruktionerna fel.Alltså - hur tror du en väktarhund jobbar och vad tror du är syftet med dem? Eller områdes vakthundar?
Fast när hunden markerar mot halsen biter de ju sällan. Det är ju en nedläggningsmetod som inte har ihjäl någonAlltså hundar går mot halsen vid andra tillfällen med tex vid slagsmål eller för att trycka ner den andra hunden - den ser alltså inte se barnet som byte. Halsen är ju med i lagom höjd på ett barn.
Att tycka att det är orimligt att en hund väljer en viss kroppsdel är med att lägga mänskliga känslor på hunden - de tänker inte att armar/ben är okej men inte huvud/hals liksom.
De ska försvara sin förare även utan kommando - hunden är liksom ett skydd för väktaren och inget annat.Den står under kommando och kan naturligtvis uppfatta instruktionerna fel.
De skall inte på egen hand komma på tanken att äta upp sin familj.
Nej såklart - men är det en hund på 40-50kg och en treåring så har jag har jag inte svårt att se hur det går åt helvete.Fast när hunden markerar mot halsen biter de ju sällan. Det är ju en nedläggningsmetod som inte har ihjäl någon
Treåringar är inte av glas och både hud och kärl är rätt sega; en nedläggning borde de klara, min 50 kg hund gör det dagligen på sin 7 kg kompis. Besökare blir förskräckta, men hittills är det bara stora som fått sår (och tjutit när hon hängt i testklarna) lillan (unghund) dör inte för detNej såklart - men är det en hund på 40-50kg och en treåring så har jag har jag inte svårt att se hur det går åt helvete.
Treåringar är inte av glas och både hud och kärl är rätt sega; en nedläggning borde de klara, min 50 kg hund gör det dagligen på sin 7 kg kompis. Besökare blir förskräckta, men hittills är det bara stora som fått sår (och tjutit när hon hängt i testklarna) lillan (unghund) dör inte för det
Men visst har en hörntand rispat kan det ju vara en olyckaNej såklart - men är det en hund på 40-50kg och en treåring så har jag har jag inte svårt att se hur det går åt helvete.
Vad menar du med fel i huvudet? Enstaka hypotetiska hästar med sjukdomsrelaterad beteendestörning kan absolut vara farliga, men det kan fortfarande inte tolkas som att hästar konkurrerar med människor om resurser. Rangordning som hästvärlden länge använt begreppet är numera under diskussion bland forskare, och som hundvärlden tidigare (och i vissa okunniga/igendammade fall fortfarande) använt det helt motbevisat.Hästar gör om de har fel i huvudet.
Det är då som de sparkar efter människor i lek.
Hundar har jag ingen egen erfarenhet av på det viset, men andra har sagt så.
Hästar skall inte sparka mot människor alls. Då har det gått fel på vägen.
Hästar gör om de har fel i huvudet.
Det är då som de sparkar efter människor i lek.
Hundar har jag ingen egen erfarenhet av på det viset, men andra har sagt så.
Det beror på att vissa ägare tycker att det är okej med hästar och hundar som attackerar människor på eget initiativ.
Det påstås t.o.m. här i tråden att det behövs sådan hundar som tjänstehundar.
Så jag förstår ju varför det blir så men det är inget som jag accepterar.
Vad menar du med fel i huvudet? Enstaka hypotetiska hästar med sjukdomsrelaterad beteendestörning kan absolut vara farliga, men det kan fortfarande inte tolkas som att hästar konkurrerar med människor om resurser. Rangordning som hästvärlden länge använt begreppet är numera under diskussion bland forskare, och som hundvärlden tidigare (och i vissa okunniga/igendammade fall fortfarande) använt det helt motbevisat.
Där så håller jag inte med dig alls.Det beror snarare på att så många människor inte är medvetna om att djur är djur och inte människor, och tror att t ex hundar skulle ha en inbyggd spärr mot att bita människor i allmänhet och barn i synnerhet.