Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inte än, men jag ska anmäla 2 eller 3 st. Anmälningstiden går ut om tre veckor och då beslutas vilka som ska gå testet. En är lite tveksamt i dagsläget pga växt.
Ja, vi ska visa vår 3-åring (halvblod) är det tänkt. Här gick anmälningstiden ut redan 1,5 månad i förväg så han är anmäld :smirk: (hade gärna väntat lite till pga växtperiod men men). Vi får se om vi startar pga växandet och att han eg. är lite väl valpig fortfarande, men vi siktar på det i a f!
Japp, bara en månad kvar nu.... Gulp.
Ridningen går hyfsat. Visningen vid hand är katastrof. Så fort jag försöker springa lite fortare än långsam joggning så brallar hon iväg (det är en ganska livlig dam det här). Så där finns en del kvar att göra.
Löshoppnigen har gått hyfsat, hon gör fina språng (ibland riktigt fina till och med), men har lite dåligt självförtroende tyvärr så nu handlar det mest om att få henne trygg innan det ens är någon idé att börja höja.
Hur vanligt är det att de höjer upp till 1.30 på 3-års testerna? (Har inte hoppat högre än 1.10 hittils och sist hoppade vi inte mer än 90-100 så jag lär ju inte "hinna" upp på 1.30 med 3 veckor kvar...)
Jag kan bara svara för hur det har varit här - känns som de är ganska glada för att höja - MEN ofta hör de med ägaren/visaren om det är ok när det gäller de högsta höjderna. Du kan ju säga nej, men om det kan innebära ngt lägre poäng det vet jag inte.
Man får kanske förska "lita" på hoppdomarna, de höjer nog inte upp till ex 1,30 om de inte tror hästen är redo för det.
Jag måste nog åka till Rockelstad för att visa min. Det går den 11 september ( ) där. Visst får shetland vara med. Regler med mera finns på SPAF's hemsida.
Anmält o klart..hbl i slutet av april..och all tid jag tycke vi hade för förberedelser är...snart slut
Löshoppningen går bra, hon börjar tycka det är roligt vilket hon inte alls tyckte första gångerna. Visningen vid hand lämnar jag med varm hand till en proffsig kille som kan springa så mycket mera än jag själv. Däremot ridningen börjar göra mig orolig...galoppera inne i ett ridhus, det tycker pållan är totalt onödigt
Egentligen är hon för stor och valpig, så jag satsar mest på det hela som träningsgrej + att få anledning att göra oss lite fina också förstås
Nin
Nej, har inte haft det som mål, eftersom mitt sto växt så mycket i olika omgångar. Har suttit på henne några gånger, det är allt. Ska börja rida in henne nu, lite grann före betet och sen komma igång ordentligt till hösten. Ska bli så kul!!!
Synd att avstå med en sådan trevlig häst...men,men växer man så gör man.Typiskt att man inte kan få fler chanser på sej...att tex ha möjlighet att genomföra det som 4 åring när sådant här händer.
Men det finns ju visningar för fyraåringar också !
Vi har två treåringar i stallet, bägge är MYCKET sent födda och faktiskt bara 2. 5 år nu, de är valpiga i kroppen. SÅ vi får se om det är någon vits att visa dem som 3-åringar. Det känns inte riktigt så just nu.
Jag har också sent födda treåringar som är anmälda. Den ena är utvecklad som en normal treåring, medans den andra är ganska sen. Träningen och tillväxten under den sista månaden får avgöra om den får åka.Hursomhelst så tycker jag ändå att hästarna får ett bra jobb under förberedelserna.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.