travutrustning

sandra_bure

Trådstartare
finns det någon bra annonssida eller affär som är hyffsat billiga? vill ha en klicksele och långvagn.
även annan utrustning med....
någon?

Sv: travutrustning

Synd att jag sålde min Custom med två pinnar... Den får han plats i. Jag lovar.

Eller hade den tre pinnar till och med..? Minns inte riktigt. Den höööga i alla fall. (Jag kan lova att folk hade roligt åt mig första gången jag åkte ut i den och inte kom upp! Herregud, vad pinsamt det var. Man fick liksom ta ett sats ett par steg och hoppa jämfota upp. Ojoj. Inget för tanter som är smidiga som väggfasta kakelugnar, vill jag lova.)

Senast ändrad:

Det är tydligen inte höjden som är största problemet utan längden (enligt kusken alltså, jag har ingen aning)...

Slår han i hjulet eller ramen? Om han slår i hjulet kan det vara det enda att skaffa en vagn med vanlig selning (alltså inte quick hitch) och remma den så långt bak som möjligt.

Senast ändrad:

Jag vet inte, jag har ju aldrig testat honom i sulky utan får lite på förra tränarens ord.
Vanlig remsele är nog en bra ide för de gamla lågskaklade vagnarna var längre!:angel:

Hahaha, bara tanken på mig i sulky bakom den där STORA pållen får mig att darra just pga att jag kommer fan inte att komma upp i vagnen ;)

Vår bjässe, han som skall ut i loppet mot din lilla Mia, mäter ju också 1.76 över havet. Han selas ut med remsele och en hög sulky som inte har något märke, han är dock mycket kortare över ryggen, kan ha 1.45 täcken.
Han får bra plats i vagnen... värre är det för honom med platsen att sätta fötterna på.

Min kan oxå ha 145 men då sticker skinkorna ut bakom :D
er vagn vill möjligtvis inte åka till Danmark på söndag?:angel:

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 825
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Linnkorner
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
471
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka