Travtransport, funderingar...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Osiris
  • Startdatum Startdatum
O

Osiris

Hur gör ni travfolket när det är dags för start på banor längre bort? (typ norrlänningar som åker ner till solvalla)
Egen buss/lastbil? Anlitar firma? Kör själv?

Hur vanligt är det att travtränarna har egen buss och har möjlighet att ta med andras hästar?

Tpf :bow: / Osiris

Sv: Travtransport, funderingar...

Min syster har massa travhästar och det beror ju helt på hur många hästar man ska ha med sig. När vi åkte ner till Solvalla så hade vi först en egen buss, sedan skar den så då lånade vi en buss av en annan kille. Går ju lika bra med transport som buss egentligen. Man kan ju om inte annat ta en hästbil.

Ganska vanligt att travtränare har en egen buss, om man börjar ringa runt lite till olika tränare så är det ganska många som skulle kunna tänka sig ta med en häst mot betalning, om inte annat att någon amatör ska starta och bara har en häst med sig, man kan ju kolla startlistorna om det och på travsport.se.

Det är bara att ta upp telefonen och ringa runt, om inte de man ringer till kan så brukar de kunna bjuda på tips om vem som kanske kan annars.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 941
Senast: Unafraid
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 405
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar