Travsele till speedcart

Ajabaja

Trådstartare
Ska nu införskaffa mig ett billigt travsele att träningsköra min shettis med.

Tänkte köpa ex ett komplett travsele från Börjes. Finns det något som måste tilläggas? Kortbrösta? Bredare brösta? Något negativt med det selet? Vill inte göra ett felköp!

Men som sagt jag kör bara på ridvägarna för tränings skull då shettisen är för gammal för travet..

Tack på förhand!:bow::bow:

Sv: Travsele till speedcart

Jag kör mina shettisar i travsele från Börjes. Fungerar jättebra. Jag har köpt en förbygel och använder istället för den kortbröstan som följde med selen. Kortbröstan fungerade fin fint, men eftersom mina tävlade på travet så såg det snyggare ut med en förbygel i "rätt" färg :angel:

Ett tips är att smörja selen mycket när den är ny så remmarna blir riktigt "medgörliga"

Lycka till!!

Sv: Travsele till speedcart

Bred långbrösta är ett bra tips, vikten fördelas bättre och hästen drar inte bara med ryggen.

Liknande trådar

Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Jate Volim
·
Körning Jag är väl allmänt omotiverad just nu, men det känns inge kul med körningen nu.. Jag renoverade upp min gamla roslagsrockard (10år...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: kolblakkur
·
H
Trav Jag är ingen människa som håller på med trav alls. men om man kör sin häst med sulky efter måste man då he en speciell travsele eller...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: schelin_j
·
Körning Hej! Jag har blivit erbjuden att köpa ett fint begagnat travsele som jag tänkte ha när jag kör min shettis med min speedcart på...
Svar
12
· Visningar
2 850
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka