travknappen!

V

Vallmo

Hej på er!

Jag har börjat att rida en islandhäst som har mkt lätt för alla gångarter förutom traven. Hon kan trava rent , det ser man i hagen , men när hon rids så väljer hon tölten. Min kunskap om islandhästar är mycket ringa och jag hittar inte knappen för att få henne i trav. Jag vet dock att förra ryttaren kunde få henne i trav och jag undrar om det är någon som har något tips. Det tipset jag fått är att sänka händerna men det har jag provat och fasten jag hade så låga händer att de nästan snuddade hovarna så töltade hon glatt (men något obalanserat...:crazy:)

Tacksam för tips!

Mvh!

Vallmo

Sv: travknappen!

Se till att rida igenom henne i tölten först.
Flytta mycket för skänklarna i arbetstölt, få henne att ta i. Be sedan om trav, om hon då bara ökar tölten/bibehåller den så fortsätt rida igenom. Tillslut kommer traven att komma eftersom den finns där.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Roheryn
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar