Travintresserad, hur göra?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Emmi_Power
  • Startdatum Startdatum
E

Emmi_Power

Travintresserad 13-åring som vill börja med sporten - trav.
Vad finns det för möjligheter? Vad innebär ponny/travlicens?
Närmaste travbana är endast drygt 15 km härifrån mitt, så långt har jag inte. Har ridit i ca. 6 år, och är hästvan. Inom travsporten är jag dock inte alls lika van, och har mycket framför mej att läsa in. Men som man brukar säga; "vill man så kan man", och det är just det jag vill - köra häst.
Behöver all information som finns!
Tack på förhand, hälsn. "travintresserad"

Sv: Travintresserad, hur göra?

Kul att du blivit intresserad :).
Mitt tips, lyssna runt lite vilken tränare på banan som är mest seriös och trevlig. Ring dit och fråga om du får hjälpa till på helger och lov,och samtidigt få hjälp att lära dig köra häst så småningom.
Lycka till!

Tack så mycket för hjälpen! Jag ska raskt ta och höra med nån tränare som hänger runt på banan, och se hur det riktigt fungerar. Nästa lär väl bli höstlov då. :)
Tack ännu en gång! :D

Ta kontakt med närmaste bana och kolla upp om det finns travskola, det är en bra start.
Jag är själv 13 år och går på travskola, ska snart gå licenskursen med. :)
Kolla även på Ungdomstrav.nu, där står det en hel del om ponnytrav :)
Annars kan du göra som Lines skrev, kolla upp med tränare och så. :D
Lycka till! :D

Senast ändrad av en moderator:

Ja..? Man kan ju trots det kolla upp mer om ponnytrav om man vill? Eller vad syftade du på?

Har ingen aning själv heller, men det var bara ett tips att kolla upp.

Travskolor finns visst! Annars skulle ju INGEN från Finland kunna tävla inom travsporten. Och den sporten är störst blan alla sporter som finns här i Finland. Som jag sa, bor jag 15 km ifrån ett travstall, där de ofta har lopp o.sv. Så travskolor finns det alltid.
Jag och min kompis har börjat höra runt lite med stall runt travbanan, ifall de hyr ut ponnyer att tävla med senare. Glider fram gör det i sin egen takt, men jag tycker det värkar som om vi börjar få napp. Till senhösten hoppas vi på att få ha börjat på lite smått. Tack för all tips! :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 863
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka