Travhingst fråga!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Grållens vän
  • Startdatum Startdatum
G

Grållens vän

Ride the night är detta en bra hingst har ett sto efter honom?

Sv: Travhingst fråga!

Personligen tycker jag det är en "medel" hingst. Han är varken jättebra eller jättedålig. Dom avkommor jag har träffat har varit jättetrevliga och väldigt lätta att ha och göra med. Det jag ser som minus är att (rätta mig om jag är helt ute och cyklar nu!) han verkar lämna avkommor som är sneda och krokiga. På samtliga Ride The Night-avkommor jag träffat har benen pekat åt olika håll.

MDusty skrev:
Personligen tycker jag det är en "medel" hingst. Han är varken jättebra eller jättedålig. Dom avkommor jag har träffat har varit jättetrevliga och väldigt lätta att ha och göra med. Det jag ser som minus är att (rätta mig om jag är helt ute och cyklar nu!) han verkar lämna avkommor som är sneda och krokiga. På samtliga Ride The Night-avkommor jag träffat har benen pekat åt olika håll.
Min märr jag har är helt rätt ställd och fin dock lite väl kompakt:-)

Inga fler ingen som har något bra att säga om denna hingst?

Jag gillar honom och eftersom mitt sto är hyfsat korrekt så ska hon ha föl efter honom nu snart.
Jag vill ha trevliga avkommor och jag väljer ALDRIG en hingst med en stjärna och resten kassa utan tar hellre en med bra startprocent.
Även om inga stjärnor finns, jag vill hellre att avkomman kommer till start än inte alls

Har haft ett sto som var både kort i kroppen och utåttåad, inte helt lätt m aktionen, trivs dock som ridhäst nu;) . Annars var hon supertrevlig, vänlig och klok.:love:

Jag har en Ride the Night avkomma, han är "vig" kan stå hur som helst med benen(jag har tom lyckats sätta på bakbensskydden fel när jag inte såg att han hade dom i kors:p) men det är inga fel på hans ben..

Min märr har en avkomma efter Ride the Night. Tyvärr minns jag inte så mycket av honom (avkomman), men jag vill minnas att han var riktigt trevlig, snäll o tömköras m.m. Har inte träffat honom sedan han var 1.5 år så jag kommer inte ihåg honom så mycket.
Vet inte hur hans benställning är, men dom såg inte sneda ut vad jag kan minnas....Kan mycket väl att avkomman fått benställningen efter sin mamma.

Har träffat en hel drös avkommor efter honom. Hans fösta kull var de.
Dom flesta var stora, tunga, klumpiga. Även sneda o vinda i frambenen.
Personligen gillar jag inte RTN's extriör.
Men de avkommor jag har träffat har varit väldigt snälla.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka