• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Niiina
  • Startdatum Startdatum
Men borde det inte kunna dra ner tiden lite att det inte har så mycket luftmostånd med den manen, simmare vaxar ju bort allt vad hår heter... :)

Martha jag blir alldeles varm inombords då du skriver så. Jag jobbade hos en tränare med superputs för många år sen. En stallkille (norrman) gjorde sådär med en häst i stallet. Att inte han fick spöstraff av chefen*S*!!!!!
Nej man- o svansputsarna får ta sina ryktlådorna och gå nån annanstans tycker jag.

min kompis har ryckt mannen jätte kort på en gubbes travhäst i vårt stall,gissa om han blev galen.! :rofl:

Lånade ut en travare (som ridhäst visserligen) på prov till en kompis för några år sedan. Det visade sig att dom inte passade ihop och när vi kom och hämtade den så hade hon klippt stubb på den. Eftersom det var en kompis så kunde jag inte göra annat än hålla god min. "Eh, he,he jättefint!" :cry:
Det blir ju så jäkla fult när man ska låta det växa det också...
MVH Eem

Startade en pålle med stubbman en gång, det var hans enda segerlopp. EN segertavla fick man...med STUBBMAN. :crazy:

Några småtjejer var i farten när Krims mamma stod hemma hos dåvarande svärfar. Märren fick då pannluggen klippt i ögonhöjd :eek: :eek: Med tanke på att det tagit krims 5 år att få mul-lång pannlugg så ÄR det dödsstraff på dylika handlingar. :mad:

Hehe... Det kan jag tänka mig! Nej, jag tycker att hästar, oavsett ras, ska ha lång man! Min pålle har lite halvlång men jag tänker INTE klippa den.. :banana:

vi har stubbat vår travhäst, när vi fick hem honom från proffsträning hade han kliat av sig delar av manen så vi klippte av rubb å stubb å han blev kanon fräck! så efter det har han stubbad man. tycker faktiskt att det ser ovårdat ut när hästarna kliar av sig delar av manen, bör tilläggas är oxå att han hade inte löss eller loppor. hemma har han dock inte kliat sig, kan bero på daglig utevistelse? de andra travisar vi har har långa å fina manar.

dessutom är han rakad, förstår inte varför folk ska ha sina travisar så långpälsade, de blir ju enormt svettiga å det tar evigheter att få dem att torka. sedan orkar de ju mer om de är korthåriga (pälsen pratar jag nu).

amatörerna kanske inte klipper men proffsen gör nog det eller så är dom noga med täcken!! :rofl:

jo det är ju det!!!
lite fler hästar ett mer proffisionellt inställt stall mm..
amatörer tar ted mer lungt och har ett annat jobb vid sidan men många är riktigt duktiga!! (bättre än vissa proffs) :banana:

Men nu prata vi väl om klippningen?
Och jag har då inte sett nån större skillnad? Eller har jag det? :confused: *funderar*

Mina är iallafall klippta! :angel:

Nu var det ju inte fråga om klippning, utan att rycka man och "ridhäsklippa" hästars man o svans alá rakt av.... ;)

Okej, nej, du har rätt, det ser faktiskt ovårdat ut när manen är avkliad så du gjorde nog rätt =D. Vi har fått en ny häst i stallet som är ett Varmblod(har gått på trav tror jag) som har så kort man att det nästan är stubb, rätt snyggt på hennes faktiskt! Även om jag tycker att långa manar är finast! Har du nått kort på din häst? Ja vill ha massor av kort att kolla på! Skicka massor av kort till mig allihopa! För hästar är så vackra =D

:bow:

har sett fler amatörtränade klippta hästar än proffstränade de få gånger jag varit på trav. sedan om man får svara för sin egen del så är ja å mamma rätt noga med att täcka upp hästarna som behövs, dvs de som rids/körs.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 568
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Josefineeee
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 745
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30