Travar Grimma?!

G

Gilan

Fick med en fin lädergrimma med pållans namn på. När jag nu köpte min travare. Ägaren sa att den var från henne travar tid. Jätte fin var den. Är det vanligt att hästarna har grimmor med sina namn ingraverade i en bricka på grimman?

Jag vet inte om det just är vanligt för travare. Min gamla halvblodstant hade med ingraverat namn på sin lädrgrimma!

Men jag undrar oxå om det är vanligare på travare? :confused:

:cool:jojomensan,det ä väldigt vanligt på såna travare, men även många andra raser har såna... :smirk:

//Carolrita

Alla passhästar har haft sånna grimmor, även alla tävlingstäcken har haft hästens namn på. :)

ja det e vanligt att dom har dom...men dom används i prencip när dom åker på trav...

Okej tack för alla svar då vet jag. Fin är den iaf. *matte putsat massa idag*

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 024
Senast: Stergo
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: Red_Chili
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 459
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar