L
Lord Peel
vad tycker ni om att trava på asfalt? lite längre sträckor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
rosita skrev:Skulle aldrig få för mig att galoppera!!!!!!!!!! på asfalt,
verkar helt sjukt ju..
mvhR
apocalypsze skrev:Skulle aldrig falla mig in, de vibrationer som uppstår mellan asfalt och en skodd hästhov är förödande för ben och senor.
wearst skrev:(Hästforumet är väl Distans)
havreflinga skrev:Jasså? Min häst blir 17 år nästa år. Han tävlas i både hopp, dressyr och distans, och han är hur fräsch som helst. (Förutom de avvikelser han är född med, eller som uppstått under de första levnadsåren, då jag inte ägde honom.)
Inte heller någon av mina andra hästar som har asfalttränats har problem med senor eller ben.
apocalypsze skrev:Skulle aldrig falla mig in, de vibrationer som uppstår mellan asfalt och en skodd hästhov är förödande för ben och senor. Skritta OK, men kan jag rida på sidan så gör jag det men jag skulle aldrig trava eller ännu värre galoppera på så hårt underlag.
apocalypsze skrev:Något som jag kom och tänka på och som jag gärna skulle vilja fråga nu när jag är här på distansforumet (som jag ändå är lite intresserad av) är vilka av er som håller distanshästarna med skor eller barfota? Vilket passar bäst enligt er?
Med tanke på hur mycket skorna slits, trots extra svets, på MIN häst under distansträning/tävling så kommer jag inte att prova barfota på honom.apocalypsze skrev:vilka av er som håller distanshästarna med skor eller barfota? Vilket passar bäst enligt er?
Tack för mig!