Trava över bommar?

E

et_flikkan

Tror tråden ligger väldigt mkt fel :P.Men moderatorn får flytta på den om den inte passar här =).

Är det e bra sätt att få nya fina ryggmuskler på hästen innan man börjar rida.Som ni säkert sett har jag skrivit mkt om mitt fullblodsto,hennes ryggproblem.Hon röntgades i tisdags i ryggen men hittade inge fel,men är fortfarande väldigt stel i vänster bakhalva.Hon masserar och stretchas varje dag och efer stretchingarna brukar vi travar över bommar,ibland sitter jag på ryggen ibland inte.E detta bra?.Jag ser en stor skillnad på hennes ryggmuskler efter att jag jobbat henne över bommar i ca 6 veckor nu.Och hon är gladare än aldrig förr.

Sv: Trava över bommar?

Du har ju själv svarat på din fråga: Om hästen får mer ryggmuskler och är gladare av arbetet så är det väl bra!?!

Jo,haha ,va dum jag e.Du har helt rätt.Det e nog en mkt bra övning för min häst.

DSCF3666.jpg

Hon var väldigt fin =)

Och hon verkar gladare så har du svarat på din egen fråga =)

Knapplån

Rider ni lätt över bommar eller står ni i fältsits?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hundhälsa Schäfer på 6,5år, röntgades med C-höfter som 1-åring samt en extra kota på ländryggen. Hade en skada i bogen som unghund. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 737
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar