Sv: trav-dokumentär på tv ikv
Den här filmen visade inte min verklighet. Jag jobbar 3-skift inom vården och jobbar med hästarna på fritiden. Vi har tävlingshästar (2), avelsston (3), (bara 1 i år) hingst föling som ska hanteras, en inackorderad ridhäst (ägaren är här 3 dagar i veckan). Året runt i alla skitväder jobbar vi med hästarna. Det som kanske gör det lättare för oss än rebecca i filmen är kanske det faktum att resten av familjen vet att det kostar pengar och också är villiga att låta en hel del gå till hästarna (en vacker dag kanske det betalar sig....). Vi är dessutom 2 som jobbar i stallet... Dottern på 20 och så jag (10 åringen hjälper faktiskt till riktigt bra numera....) och vi har faktiskt oftast rätt kul i stallet, när vi tränar osv. även om det inte rullar in några stora pengar. För oss är det en livsstil!
Likadant var det med Arabfilmen... Jag kände inte igen mig (har fött upp & ägt Araber mellan -93 & -05), kunde inte heller känna igen mina vänner i de kretsarna, faktiskt kunde jag inte ens känna igen Vicke i allt (hon från Blommeröd) fast hon var med i programmet. De "glömde" att visa att hon alltid är villig att hjälpa andra, att där finns alltid en säng, en box och mat när man har vägarna förbi....
Det jag funderar mest på är varför vissa program vinklas så fruktansvärt.....