trav-dokumentär på tv ikv

Sv: trav-dokumentär på tv ikv

Hahaha,travet för mig just nu är både ångestfyllt och becksvart.Inte konstigt jag tyckte filmen var så träffande och bra.Jag reflekterade inte ensöver att den skulle vara negativ utan tänkte mera;Precis så ÄR det.:o
/Lines-inte så lite less på allt och alla just nu

Sympatiska medverkande, mindre sympatiska producenter.
Varför inte låta en travkunnig göra en dokumentär som denna?

Härligast var ändå miljöbilderna från Årjäng med omnejd.
Sjutton vad jag gillar den trakten! :love:
Ingen årjängsböna som behöver en karl med tummen mitt i handen? :cool:

Jag tittade bara i en kvart sen gick jag till stallet och lade om lymfangit-ben och matade i stället.

Stämningen kändes "så där" så jag återupptog inte tittandet när jag kom in.

Hahaha,travet för mig just nu är både ångestfyllt och becksvart.Inte konstigt jag tyckte filmen var så träffande och bra.Jag reflekterade inte ensöver att den skulle vara negativ utan tänkte mera;Precis så ÄR det.:o
/Lines-inte så lite less på allt och alla just nu

Det är samma här. Jag hade någon timma före filmen böjt min fina häst och konstaterat att han är tvärhalt så jag var väl i ungefär samma stämning som filmen.

Jag håller med om att den dä berättaren lät en aning pessimistisk.

Filmen var väll mest negativ ,,i mina ögon .

jag har haft häst hos N-O andersson /rebecca och ja de försöker .....

Det jag vart mest besviken på var när rebecca sa att det var nog sista starten och sen skulle han gå till slakt ....
Jag känner uppfödaren och ägaren som skänkte hästen till rebecca och det var inte deras syfte att hästen skulle göra 2 starter och sen gå till slakt ..

Det jag vart mest besviken på var när rebecca sa att det var nog sista starten och sen skulle han gå till slakt ....
Jag känner uppfödaren och ägaren som skänkte hästen till rebecca och det var inte deras syfte att hästen skulle göra 2 starter och sen gå till slakt ..

Utan deras syfte var att slippa fortsätta betala för hästen och övervältra ansvaret på Rebecca och de förväntade sig att hon skulle försörja hästen under hans pension?

Utan deras syfte var att slippa fortsätta betala för hästen och övervältra ansvaret på Rebecca och de förväntade sig att hon skulle försörja hästen under hans pension?

Jadu ..jag vet inte vad du vet ....men rebecca tjatade till sig hästen mer eller mindre efter att ägaren sagt att de skulle sälja för att de hade tröttnat .

Jag föreslår vänligast att vi avrundar samtalet om deras hästaffärer eftersom det finns risk att någon av de inblandade kan komma att framstå i icke-fördelaktig dager och det lämpar sig inte här.

Vänligaste hälsningar

En av mina kollegor frågade mig idag när jag kom till jobbet om jag såg den där filmen "Helvetet som hästskötare" som gick på TV igår. Han hade haft mardrömmar efter att ha sett den och undrade om jag inte var riktigt klok som höll på med den där sporten.

Kul reklam för svensk travsport.

Kan inte påstå att jag ens tyckte den var särskilt intressant.... Tittade i 10 minuter, men kände inte igen mig i den helt negativa bild som målades upp. Trist att nu vissa säkert tror att det är så negativa toner överallt.

knapplån

Jag tyckte filmen var bra.

Kände igen mig mycket när hon låg i soffan och tyckte att allt var skit, blev lite känslosam och grät en skvätt :o

Och tyckte synd om mig själv.

För ärligt talat:

Hur kul är det att vara ute och köra hela dagen i snöstorm och iskyla?

När man kan ha ett normalt jobb 8- 16 INOMHUS med varm mat och fikapauser?

Kan säga att jag ler mig igenom de allra flesta dagarna i vagnen när jag tänker på alla stackars kontorsråttor som sitter instängda dygnets ljusa timmar. (Men nu jobbar jag ju inte som en regelrätt hästskötare men har oerhört stor respekt för er som sliter dag ut och dag in i ett proffsstall...) Men fytusan vad kul det är att jobba med det man gillar ALLRA ALLRA mest här i livet. Sen är det ju mycket motgångar och alldeles för få ljusglimtar i den här branschen tyvärr. Man får väl se det positivt: Man lär sig en massa nytt för varje motgång också!

Mvh/Somi

Har tyvärr inte hästeriet som jobb, utan är ute och kör och rider, mockar skit, borstar osv efter jobbet (3-skift inom vården). Jag uppskattar själv dessa kalla, mörka turer (när vettigt folk tittar på TV ;)).

Timmarna med hästarna ger mig en chans att andas ut, annars vore jag nog utan min make och vänner för lääänge sedan.

Arabfilmen var ännu mer vinklad, tyckte i alla fall jag.....

jag tyckte som många andra att filmen vinklade travsporten som en mkt negativ tråkig omöjlig bransh.
ALLT var negativt, man tjänade aldrig några pengar, man slet hela dagarna men man fick aldrig nånting för det.
Nu såhär i efterhand skulle man aldrig ha börjat med trav från första början, om ma hade sett dokumentären innan.

Vi på buke kanske skulle göra en egen film, som visar lite av den underbara sidan också?

tycker att filmen visar verkligheten.Det är ju ett skitjobb som man lever för,men vad underbart att vara ute hela sommaren istället för inne på ett varmt kontor.Har jobbat inom travet jag förstår att hon var slut i soffan på kvällen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka