trav-dokumentär på tv ikv

Messy

Trådstartare
Travriket
Tid: 20:00-21:00

Svensk dokumentärfilm. Alla runt travbanan drömmer om att vinna. Elisabeth hoppas på storvinsten genom en ovanlig strategi. Travtränaren Nils Ola och hans dotter Rebecca befinner sig båda vid ett vägskäl. Ska de fortsätta eller lägga ned stallet där Nils Ola efter åratals strävan ännu inte fått fram en stjärnhäst? Ska Rebecca ta över eller inte? Hästägaren Svante fann sin stjärna i Millan efter ett livslångt sökande. Nu är Millan gammal och Svantes högsta önskan är att få fram en ny vinnare. Johanna St Michaels har följt några av personerna runt travbanan i Årjäng. Bredbild. Text-tv 299. Även 23/8 och 25/8. [4722]

lät kul, även för mig som inte är insatt i travet... :)

Sv: trav-dokumentär på tv ikv

gud va fina vissa är :love:
är ju fullblodsmänniska... men vissa travare ser så söta å snälla ut!!!

...och där vaknade jag upp i kulsäcken....mutter, mutter....klart som f-n att man ska somna och missa hela filmen...:smirk:

*måste genast kolla om den går i repris*

men asså fölisen hette ju muscle queen, men den är född i finland?

hajjar nada... ville ju se hur det gick...

såg ut att vara ett härligt liv, leva med sina hästar sådär...
hårt, men alltid värt det för hästarna :love:

måste se reprisen, vaxa bilden i början :mad:

Skönt det iaf, repris både 23:e och 25:e. :) (Men ändå, att man ska vara en sån sopa.)

Millan har ingen registrerad avkomma :confused:

Filmen var i alla fall underbar,fångade verkligen en stor del av travets själ.

Det är ju inga 07or som är registrerade ännu.
Men hon har ju en "ej färdigregistrerad" e. Muscle Yankee på travsport.se

himla bra o fin film, :) :bow: synd bara att jag missa första halvtimmen..
får försöka med att se reprisen :)

Ja han hade fått diagnosen MS för 2 år sen ( 4 år sen nu) Det visste jag inte om faktiskt, han har som aldrig gjort stort väsen av sig nångång.....

himla bra o fin film, :) :bow: synd bara att jag missa första halvtimmen..
får försöka med att se reprisen :)

Jag tyckte väldigt mycket om personerna som medverkade men annars tycker jag att den här dokumentären faktiskt var riktigt dåligt gjord..:smirk:

Nej, jag tyckte inte alls om den.
Den förmedlade ingen känsla och framställde absolut inte travSPORTEN i en bra dager..enligt mig alltså!

Jag blev besviken, trodde den skulle vara bättre. Personerna var ju gulliga, men alltså vad är det för stolpskott som har gjort filmen? Ingen känsla alls! Och sen var hon bara kritisk till travet. :crazy:

Jag tyckte att jag precis kände känslan av hur det var när man jobbade som hästskötare när Rebecca låg på soffan hemma hos sina farföräldrar och var så himla trött på alltihop.

Jag förstår vad ni menar som inte tyckte så mycket om filmens känsla, men jag älskade den just för den där ångestliknande undertonen. Lite Ingmar Bergman, svart och tungt. :D

Ja den känslan kände man igen ja.. :D

Men det som bla förstörde var när berättarrösten allvarligt sa; Det är hästarna som får dra det tunga lasset. Punkt liksom. Jaha, utveckla?
Och sen när hon pratade om aveln, att Millan skulle få ett föl och sen insemineras igen direkt. Med dov röst. Jamen så är det ju för alla avelsmärrar.. det enda som visades att de tyckte om hästarna var när han gullade lite med Millan i typ 3 sek och när de sa att de grät i vinnarcirkeln, annars var det typ ingenting..

Man fick en negativ inställning till travet på nåt sätt.

Personerna inblandade var jättehärliga! På så sätt var den bra. Men herrejösses för rösten som berättade....så fruuuktansvärt tråkig, och var sjutton var inlevelsen männska? :crazy:
Kändes som att berättaren var allmänt less faktiskt.....

*kl*

Så det var inte bara jag som tyckte att den va helt känslolös!

Jag håller med till fullo om den fruktansvärt trista speakerrösten..och jag trodde att det kanske var min defensiva läggning som gjorde sig påmind i o m att jag uppfattade dokumentären gjord av en som var kritisk mot travet.

Ingenstans fann man kärleken till hästarna!

Millan´s tack blev att hon nu skulle producera en ny penningmaskin liksom..:crazy:

Nej, då tycker jag att reportagen som visas på lunchsändningarna är så mycket mer välgjorda och förmedlar en större känsla t o m!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka