Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men kan inte Tulipanaros få praktisera någon vecka hos dig med?
Munin-Jag hoppas vid Gud att du har anmält detta övergrepp !
För om inte , så är du medskyldig till att utövaren kan fortsätta med sin misshandel.
Hos mig ska hon få lasta häst .
Nej, Nej! Det är till mig de små ska komma. Det kan få jobba med Tant Rigmor 22 år och få ta sig en lugn tur med henne och vagn i skogen...... eller ett dressyrpass med Djävulen själv i märrform som givetvis ska föla fredag den 13:e......
Hos mig ska hon få lasta häst .
Nu återgår jag till trådens ursprung...
Kunde någon här förklara för mig om detta med hjärtfel?
Känner till medfödda och hjärtmuskelinflammation.
Men kan man i övrigt träna fram en defekt??
Undrar då med tanke på programmet som visades på tv..ni vet.
AM
Jag tackar för alla generösa erbjudanden,men tyvärr vänligt men bestämt tackar jag nej.
Jag har mockat 1000-tals boxar .
Jat har lastat och kört hästar i 30 år.
Nu tyar jag inte mer av den varan,dessutom vill jag inte alls bli inblandad i travplågeriet------annat än här på Buke torgföra mina åsikter.,jag likväl som ni andra.
Det räcker med vad jag sett av trav-grannar.
Jag tackar för alla generösa erbjudanden,men tyvärr vänligt men bestämt tackar jag nej.
Jag har mockat 1000-tals boxar .
Jat har lastat och kört hästar i 30 år.
Nu tyar jag inte mer av den varan,dessutom vill jag inte alls bli inblandad i travplågeriet------annat än här på Buke torgföra mina åsikter.,jag likväl som ni andra.
Det räcker med vad jag sett av trav-grannar.
Käket är till för att delvis hindra hästen från att kunna köra ner skallen o kicka bakut samt att den ska vila i den dvs om den har sk pinne i mun så hänger den sig på den när den springer.Om det gör ont?...Tja.. Tung bandet är ju till för att hästen inte ska kunna lägga tungan över bettet och kväva sig.. Tack det känns ganska bra att ha sadlat om till westernridning efter att ha jobbat med trav i både amatör och proffstall.Eftersom jag inte vill starta en ny tråd i ämnet ställer jag lite NYFIKNA frågor här!
- Upchek (Heter det så!? ), Vad används det till egentligen?
- Och tungband, är det för att dom inte ska lägga tungan över bettet?
Okej att Djurens Rätt letar fram det värsta inom travsporeten, men den där bilden på hästen med rem som hindrar den från att sänka huvudet och stänger som hindrar den från att vrida huvudet, det tycker inte jag är sjysst mot hästen.
HAR du en häst?Vad gör du med den ? Har du djur alls? Är du engagerad i SHV?Det är att föda upp hästar enbart i syfte att förbruka dem på snabbast möjliga tid och sätt.
Det är att börja profsträna små föl,de är ju nästan inte äldre när trän. börjar .
Det är att spöa dem för att de skall springa fortare än fort och vinna pengar till pappa.
Det är att skicka dem till slakt vid 4-års älder för att de har gått sönder .
Det är att trycka in all möjlig och omöjlig metall betsling i/runt och överallt på den stackars hästen.
Rent ut sagt-jag tycker att det är så VIDRIGT så jag mår illa när jag ser trav på telli,slår över direkt.
Säg inte att ni är djur människor ,ni är penningagalna,för i annat fall så kunde ni tävla om rosetter .
HAR du en häst?Vad gör du med den ? Har du djur alls? Är du engagerad i SHV?