Skaune

Trådstartare
Var får man tag på träskalmar till en långvagn.
Den ena gick av när vi rullade ut den ur skjulet där den stod idag. Tur var det. Vad som skulle kunna ha skett annars vill jag inte tänka på.

Vagnen är från början ett hemmabygge men jag tror att skalmarna är köpta till.
Vilka ställen säljer skalmar? Travshoparna?

Sv: Träskalm

Du måste veta märket på skalmarna för att kunna köpa rätt.

Har du ingen kännare i närheten som kan hjälpa dig? För det självklara svaret är så klart återförsäljaren. Vilket inte funkar om det är ett hemmabygge.

Den ända som kan svara på den frågan är Djurjouren. Det var hennes vagn från början. Jag får jaga rätt på henne då. ;)

Annars kan du ju byta båda! :idea:

Den andra kanske också börjar bli dålig och då spelar det knappast någon större roll vilket märke du köper?

Att byta båda är en bra idé.

De skalmar som finns nu är fyrkantiga och ganska grova. Det borde vara svårare att fästa runda skalmar på vagnen nämligen. Har de flesta tillverkade skalmar av den kalibern?

Jag är helt rudis på detta. :)

Dock kommer jag att behöva vagnen hyfsat snart så jag jagar en lösning.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 240
Senast: Gunnar
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 130
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar