Transportskydd!!

J

jojjo_blondin

Har haft ponnyn i mer än ett år nu, och har efter att sett en annan häst sätta sig på rumpan och skrapa upp haserna, bestämt mig för att köpa höga transportskydd. Detta var inget alternativ när vi köpte henne, då vi knappt kunde få på henne strykkappor bak, så vi har köpt med låga hitills, men höga skyddar ju hasen.

Har tittat på Hö*ks höga transportskydd för ca 630 kronor. (kunde inte få in bilden här)

Såg att de var ganska lika Marc todd skydden för ca 500 kronor mer.
MT skydden

Skydden från h*öks är alltså någon slags kopia?
Är det mycket skillnad i kvalite?
Vilka tycker ni är bäst?

Tacksam för svar :)

jag har ytterligare en kopia, fast från Börjes..(hon har dom på sig på min anv. bild) och ja det skiljer sig inte så mkt då jag jämfört med kompisens mark todd. Det enda man kan se som skiljer sig med blotta ögat är att mark todd har ett galonskydd längst ner vid hoven som mina inte har, men dom är i ett ännu tjcokare tyg just där så jag tror inte dom ska gå sönder ändå. jag tycker mina är jättebra, speciellt till det priset. (360:-)

Har haft h**ks kopian men dom gick sönder efter att bara varit använda ett par gånger och dom satt inte speciellt bra var stora och otympliga. Dom riktiga mt ser ut att sitta bättre och inte vara så klumpiga.

Mvh

Camilla

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025