Transportskydd... igen!

mirage

Trådstartare
Jag undrar om ni som har Shires och Mark Todds transportskydd i strl L skulle kunna mäta hur långa de är från hasspetsen till marken? Har lite svårt att tro att det inte finns vanliga transportskydd som passar ett kraftigt halvblod på 165 cm! Bara bakbensskydden som är för korta... :(

Tack på förhand! :bow:

Mina Mark Todd-skydd är strl. full. Tror att det är lika med L. I alla fall så är de väldigt höga, men jag kan inte säga HUR höga. Ska mäta i morgon när jag är i stallet.

Välkommen i klubben :D "Vi som har konstiga hästar som inte kan ha transportskydd ty de äro för små"!
Min lille påg är 178 mkh och fram tills igår har jag provat 6 olika märken men ALLA är mellan 6-11 cm för korta.
Jag blir så här------> :devil: :mad:...

:D Förstår du vilket helvete jag hade när jag skulle köpa nått till Trubbisen. Att de aldrig kan tillverka ordentliga saker för välvuxna hästar. Kan tipsa dig om att kika nere på Falsterbo, där brukar finnas några utlänska utställare som har King Size prylar :bow:.... o de borde ju ha transportskydd åt "Kingen". Numera kan jag inte klaga, har en häst med normala storlekar i så väl täcken som i grimmor. :D ;) :devil: Håller tummarna för att du snart ska hitta några. :)

På listan till Falsterbo har jag skrivit upp ett snyggt träns i fiiiiint läder stl xl och transportskydd storlek elefantben :D.
Hur DJÄVLA svårt ska det vara att göra stoooora saker, tur han är så snäll och står som ett ljus när jag lindar med mina hemmasydda paddar i XL och dom lååånga lindorna.
Hemma går det ju bra men borta tar det lite längre tid för då vill han hem ju. SNABBT :D!

Elefantben är rätta uttrycket ja :D. håller tummarna för att du snart hittar skydd till honom. :)Vilken dag ska du ner till Falsterbo?

Har också det problemet.. min nya häst är 174 med låååånga ben ... har ett par bucas i full till den andra, framskydden sitter bra men bakbens skydden är ca 10 cm för korta minst :confused: :cry:
pållen ser ut så här

har kollat massa andra märken men dom är för korta allihop.. dessutom sparkar han som en tok med bakbena när dom är för korta :angel:
så jag har gett upp.. letar nu jätta paddar och jätte lindor..

Jag sydde egna tjocka paddar av ett istoppstäcke från jysk, tröttnade på att bara hitta storlekar till pygmeér, så jag gick ut och mätte hästaskrället och sydde paddar efter hans behov :D.
Jo jag ser att din pålle har lååååånga ben, fast dom var smala och fina :).

Ska kolla biljetterna så återkommer jag men jag vet att det blir 2 dagar. Fredag och Lördag? Äsch, jag har inte dom hemma...

jo dom är inte så tjocka men han har så långa skenben så..
tack fö rett super tips... :love: :D :bow: :bow:
måste genast till jysk och så låna mammas symaskin :D

Titta lite närmre på täcken till småååååå barn. Dom kan vara perfekta i storlek om du har tur :). Då hade du t om sluppit sy :bump:.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: ako
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 144
Senast: VegaL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar