Polly_Mulle
Trådstartare
Kör Volvo 945, inga planer på att byta bil och när den måste bytas om många år så blir det en liknande...
Har i dagsläget en Tranetrailer, enkelaxlad med totalvikt på 1300 (hade tyvärr inte Volvon när jag köpte den utan en fjuttig Nissan Primera ) och nu är jag sugen på att byta upp mig till en boogie.
Bilen får dra 1450 kg på B-kort och 1600 på BE-kort.
Det surras ju om att maxvikten ska höjas från 3,5 ton till 4,25 (?) ton och då skulle jag satsa på ett större släp absolut! Vilket år skulle detta ske? Och är det på förslag eller klubbat?
Och...
Vilket släp skulle DU välja?
Jag vill ha boggie, få lasta minst 650 kg och vill ha en ljus och rymlig transport. Inte den dyraste på marknaden, maxvikt 1600 kg (vägrar byta bil!)
Har tittat på Chist-vagnarna, men vill ha fler förslag,
vilka nya transporter är intressanta nu? Glasfiber eller trä?
Har i dagsläget en Tranetrailer, enkelaxlad med totalvikt på 1300 (hade tyvärr inte Volvon när jag köpte den utan en fjuttig Nissan Primera ) och nu är jag sugen på att byta upp mig till en boogie.
Bilen får dra 1450 kg på B-kort och 1600 på BE-kort.
Det surras ju om att maxvikten ska höjas från 3,5 ton till 4,25 (?) ton och då skulle jag satsa på ett större släp absolut! Vilket år skulle detta ske? Och är det på förslag eller klubbat?
Och...
Vilket släp skulle DU välja?
Jag vill ha boggie, få lasta minst 650 kg och vill ha en ljus och rymlig transport. Inte den dyraste på marknaden, maxvikt 1600 kg (vägrar byta bil!)
Har tittat på Chist-vagnarna, men vill ha fler förslag,
vilka nya transporter är intressanta nu? Glasfiber eller trä?