Jag har bara en bil så dra släp är väl inte det huvudsakliga, åker också varje dag till stall och jobb ca 4 mil/dag. Men det känns ändå viktigt att det är en bra dragbil.
Och det är helt klart en fördel att köpa Volvo för min del med tanke på reparationerna.. Tittar efter en 03:a som äldst eftersom Volvo då bytte till Haldex och innan var visst fyrhjulsdriften kass.
Orosmomentet är väl just vinkelväxeln som verkar gå sönder och det är dyrt..
Drar med en Skoda Octavia diesel med Haldex. Funkar rätt bra men den gillar inte att backa i uppförslut m släp (fast jag misstäker att jag har nåt klödd med att backautomatiken på släptet går i) och den är inte så bra att köra riktigt långsamt med i ex en hage med släp (m häst i) för då får man slira på koppligen. Men den tar sig fint fram i halvmeterdjup snö och den drar bra även vintertid.
Har bestämt att nästa bil blir en Dacia Duster. Inget lullull men den tar sig fram nästan överallt och har det jag tycker behövs i en bil. Extrautrustad ligger den på ca 170 0000.
Eljusterade stolar, vindrutetorkare med sensor osv osv är inte sånt jag vill betala extra för.