Transportera liten hund

Ravishing

Trådstartare
hur kör ni era små hundar i bilen? Bur i baksätet? Bur i bagaget? Lös i bilen? Funderar på hur jag ska lösa det med lilla tösabiten i bilen och är nyfiken på hur ni gör!

bur i bagaget, ibland i bur i baksätet. I baksätet är buren fastsatt i säkerhetsbältet. I bagaget spänner vi fast lilla hundens bur i stora hundens bur. Stora buren är fastspänd i bilgolvet.

Har inte körkort eller bil själv och åker därför bil sällan, men när vi gör det har jag en bilsele till min hund (chinese crested). Vet att dessa är omdiskuterade men som jag har förstått det får man inte ha en hund lös i bilen och jag har inte möjlighet att flytta runt en bur till olika personers olika bilar :D Hade vi haft egen bil hade jag haft henne i en bur i bagaget.

bur i bagaget, ibland i bur i baksätet. I baksätet är buren fastsatt i säkerhetsbältet. I bagaget spänner vi fast lilla hundens bur i stora hundens bur. Stora buren är fastspänd i bilgolvet.

Vilken bur har du i baksätet? Jag har nämligen en sedan utan bagageutrymme.

Har inte egen bil längre, så när jag åker med andra så får dom åka i tygbur i skuffen alternativt i baksätet beroende på hur buren står säkrast stadigt.

Har 2 Chinese Crested Powder Puff och har lite olika lösningar lite beroende på hur, när och vilken bil vi åker i.

I min Kia Venga har jag bur i bagageutrymmet (i min tidigare bil hade jag bur i baksätet), i min jänk är de bältade i sele, i framsätet eller åker i mjuk transportbur (canvasbur med ram). Samma om de skulle åka med i lastbilen.

Hur fäster ni buren, ni som har artfex i baksätet? Är det smidigt att ta i och ur den? Är det Jobbigt med öppning framåt, Känns som man vill ha den åt sidorna?

Hur funkar det med tygbur? Hur fäster ni den? Är ni inte rädda att hundarna ska åka igenom vid en krock?

Jag har typ gjort det här till det största projektet ever.

Jag kör bilselar till mina. Börjar dock få slut bälten att fästa dem i (hoppas på hund nummer 4...), så det lutar åt att hitta någon praktisk bur till bagagen.

hur kör ni era små hundar i bilen? Bur i baksätet? Bur i bagaget? Lös i bilen? Funderar på hur jag ska lösa det med lilla tösabiten i bilen och är nyfiken på hur ni gör!

Krocktestad artfexbur i bagageutrymmet. Allt annat känns för farligt för både hund och människa.
Bälte skadar hunden vid en krock och hunden kan komma lös. Plastburar och canvasburar går sönder, stålburar brakar ihop och lös i bilen riskerar att döda passagerare och orsaka ytterligare olyckor när hunden springer runt i panik på vägen...

Hur fäster ni buren, ni som har artfex i baksätet? Är det smidigt att ta i och ur den? Är det Jobbigt med öppning framåt, Känns som man vill ha den åt sidorna?

Hur funkar det med tygbur? Hur fäster ni den? Är ni inte rädda att hundarna ska åka igenom vid en krock?

Jag har typ gjort det här till det största projektet ever.

Buren är fäst med spännband från Jula för typ 10 kr/styck som är till för att fästa last med. Banden sitter i bilens lastningsöglor så den sitter verkligen säkert men går att ta ur på enkelt sätt. Jag tycker inte alls att det stör att luckan öppnas uppåt.

Man får inte ha hund lös i bilen och har man den bak i kombiutrymmet måste man ha lastgaller.

Jag har min stora bak i kombiutrymmet och min lilla i baksätet i bur. Buren har jag fäst med spännband som går runt buren och sen ett varv runt baksätet. Ska vi åka i annan bil har jag bilsele till båda.

Man får inte ha hund lös i bilen och har man den bak i kombiutrymmet måste man ha lastgaller.

Jag har min stora bak i kombiutrymmet och min lilla i baksätet i bur. Buren har jag fäst med spännband som går runt buren och sen ett varv runt baksätet. Ska vi åka i annan bil har jag bilsele till båda.

Vad för bur till baksätet? Samma @Kakis är det inte pilligt att ta bort buren? Är ju inte en så dum lösning.

Buren är fäst med spännband från Jula för typ 10 kr/styck som är till för att fästa last med. Banden sitter i bilens lastningsöglor så den sitter verkligen säkert men går att ta ur på enkelt sätt. Jag tycker inte alls att det stör att luckan öppnas uppåt.

Ang. Öppningen på buren var det främst om den satt i baksätet :). Varför känns det osäker m bur i kupén om det är en ordentlig bur?

Vad för bur till baksätet? Samma @Kakis är det inte pilligt att ta bort buren? Är ju inte en så dum lösning.

Har ingen koll på märke tyvärr.
Jag har spännena på spännbandet så jag når dom från baksätet, behöver inte in i kombiutrymmet och krypa. Öppningen på min bur öppnas på den sida dörren är så hunden kan hoppa in i buren direkt från marken

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
628
Senast: Hermelin
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 146
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
594
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! En av mina hundar får inte plats i buren bak i bilen och behöver därför åka bältad i baksätet. Vi har hittills bara haft en filt...
Svar
13
· Visningar
916
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka