Transportera föl

Ela

Trådstartare
Jag har köpt tre föl nere i Kalmar och nu är det snart dags att hämta hem dom. (welsh)
Vi har ett ume B50 släp med frontinlastning och baklängesåkning alltså en relativt stor transport.

Tänkte ta ur all inredning och se till att det inte går att få upp dörrar eller komma åt fönstret. Vi har sågat ur en skiva och täckt fönstret med.

Tror ni dom kan åka tillsammans? (Vikt mässigt funkar det)

Vi har drygt 60 mil, klarar dom av att åka så långt på en dag?

Några tips?
 
Sv: Transportera föl

Min lilla delade "box" i lasbilen med 2 st från Holland till skåne. Så blir det inte allt för trångt tror jag inte det ska vara några problem.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hur transporterar ni era ston med föl och varför gör ni på ett visst vis? Vi kör ganska uteslutande sto med föl med mellanvägg. Samt...
Svar
1
· Visningar
1 158
Senast: Masse
·
Hästhantering Vi ska i samband med en utställning transportera sto med föl i max 6 timmar. Fölet är drygt 3 månader. Dom kommer att åka i en mindre...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: eldkyss
·
Hästmänniskan Så här, jag ska i slutet av nästa månad hämta hem ett föl :love:! Fölet finns drygt 60mil bort och jag har letat lite mellan dom olika...
Svar
7
· Visningar
1 581
Senast: moster
·
Hästhantering Jag ska hämta en shettisföl i oktober och vet inte riktigt hur jag ska tänka. Det är bestämt att vi ska hämta en 6 månader gammal hingst...
Svar
19
· Visningar
1 848
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp