transportera 2 lösa föl i samma transport?

sommarvind

Trådstartare
När jag har hämtde min åring som föl så körde jag honom lös utan mellanvägg och frambom. Denna gång ska jag transportera 2 föl och min tanke var att ta med två transporter med ett föl i varje.

Uppfödaren tycker dock att jag ska ta två föl i en och samma transport... han menar att dom blir lugnare då. Det kan jag köpa.

Men jag är orolig att dom ramlar på varann där inne?

Sv: transportera 2 lösa föl i samma transport?

När jag hämtade mina åringar förra året körde jag dem tillsammans ( 4 timmars resväg). Inga som helst problem, strödde upp transporten riktigt ordentligt så det var mjukt för dem om de skulle ramla, och tog såklart ut all inredning. De var kolugna hela vägen och tog stöd av varandra, så för mig var det inga problem :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 948
Senast: valpköpare
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 140
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar