transporter!

i love svala

Trådstartare
vi håller på att kolla på nya trandporter.
och vad rekomenderar ni för märke? ,varför?
är det någon som köpt från tyskland är dom bra?

Sv: transporter!

Har en Star Trailer som är extra hög och bred.. har störtbågar och hela köret + sadelkammare :D Jättenöjd med den , eftersom den är så stor vilket leder till att den är så ljus :d

Rekomenderar den varmt ;)

Star Trailer är min favorit, men andra som är bra är Dala vagnen, Värmlandsvagnen tex.De är ganska lätta, beroende på vad du är ute efter, en boggi blir ju tyngre.

Sök på transport under vanliga utrustning, så hittar du många trådar. Förutom märke bör du kolla vikter, vad du FÅR dra och vad tänkt vagn väger samt är inreggad för. Boggie eller enkelaxlad påverkar t ex vikten, men också material i väggar och golv (aluminium är långt lättare än galv osv):

Vi har kollat vissa tyska (Rettenmaier och Nonnenmacher) men inget var helt 100 för oss. Den N vi kollade var väldigt trång, och liten vagn ger också lite luft åt hästarna .. Dessutom kikade vi på Cheval Liberté, men det gick också bort eftersom vi inte tyckte kvalitén var tillräckligt bra.

Priset är givetvis en faktor, men inte minst intressant är andrahandsvärdet - och OM man kan räkna med att ha ett sådant.

Vi valde till slut ett Ume, eftersom det var det enda som stämde med vår krav- och önskelista.

Jag och mamma har en Startrailer Diamant som är ganska bred och hög som jag tycker är jättebra.
Förutom att det är en boogie( med två hjul alltså) så har den en lastramp på höger sida ifall man inte har lust att backa ut hästen.

Jag har en böckmann classic med inbyggd sadelkammare .
Är super nöjd med den

Oj, nu svarade jag fel person och råkade även få med en hel annons istället för bara bilden!

Jag har ingen egen transport, men hyr alltid en CHRIST CARAT. Den är perfekt!!

Uthyrningsvagn%20Carat.JPG

Rekomenderar verkligen den!!:) :) :)

Boj eller Värmlandsvagnen vill jag rekommendera

/Jenny

Och HUR kan man nämna dem i samma mening ??

Boj är ett stabilt bygge med låg tyngdpunkt som ligger stadigt på vägen, bara synd att de inte har rostfria muttrar när allt annat är galvat.

Men VV - herregud !

Det är rappligt lågprisbygge som man hur lätt som helst kan skada hästarna i. Säkerhet, vad är det? (jag har bott i värmland länge så jag har sett många VV-olyckor :crazy: ) Och skakigt och obekvämt och HÖGLJUTT åker de också.

Det märks att de som köper den inte tänker på hästarna utan bara på plånboken eller ytan - för de är ofta mörkgröna. Och KOKHETA på sommaren. En hästtransport ska vara vit åtminstone upptill. Och bommarna ska kunna fällas enkelt utifrån och framrutan inte kunna tryckas ut.

Boj eller ännu hellre Umesläp kan jag rekommendera.

Jag rekommenderar alla som ska köpa vagn att koppla den efter bilen och låta någon annan köra och själv ställa sig bak.

Har numera svårt att tänka mig en transport med lem. Det är så underbart att kunna stänga ett par lätta dörrar istället för en tung lem.

jag har en star triler som jag är jättenöjd med! kan varmt rekomendera star trailer, det är en rejäl transport som hästarna åker bra i. själv skulle jag aldrig köpa en värmlandsvagn..

Va då tunga lemmar.
Min bak lemm är så lätt att du måste hålla emot när du stänger.
Henra 06

W vagnen har blivit mycket bättre. Såg dom nu på häst mässan i gbg. Finns allt på dom också.

Men jag gillar mitt Henra som vi köpte förra året.
Är kanon bra + en bra prislapp

På många modeller kan du välja mellan dörrar och lem.

Jag gillar att ha ramp att rulla upp grejer på för jag kör så mycket annat än hästar i släpet. Men det kommer mer och mer dörrar på de flesta märken (även Boj). Man kan ha både och dessutom :o

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
766
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 674
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Ramona
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka