Transporter - vilka föredrar du?

Sv: Transporter - vilka föredrar du?

Ni som har egen transport, vilken har ni?
En Dalavagn -02, boggie

Och vilken föredrar ni egentligen, alltså vilken skulle ni välja om ni fick köpa den som ni verkligen skulle vilja ha?
Den jag har

Och Varför?
Räcker bra för mina behov. Jag behöver inte åka till träning, min lärare kommer hit. Egentligen används nog transporten mest för att hämta hö/halm åt pållarna. Pållarna åker kanske några gånger om året...
//marti

CHEVAL LIBERTÉ 2002XL!!! :love: Vi hämtade den för drygt en vecka sedan och den är suverän! Vi har hunnit prova att köra häst till träning två gånger den här veckan. Ponnyn har tidigare varit mkt svårlastad, stått på bakbenen och kastat sig åt alla håll och kanter både vid lastning till träning och vid lastning för hemfärd. När vi kommit fram har han varit genomblöt av svett. Detta med lånad VV. Nu knallar han bara rakt in, lugnt och fint, och är inte ens fuktig när vi lastat ur. Ljus och rymlig och framförallt en kanonbra ventilation. Och det viktigaste av allt, ponnyn trivs förträffligt!!
Är än så länge supernöjd och vill inte ha någon annan transport, känner mig nästan löjligt lycklig över den här :love: :love:

en Star Trailer, Diamant 2000 -02:a
jättefin o bra, pållen hatar den dock :smirk:
ska ev. byta nu ändå... eller vi får se, om nåt år köper vi Jeep så om vi får pållen o åka i Diamanten tills dess så ere lugnt, vill helst ha en Boj!

Vi har en Boj Classic -97:a (?). Den är vi väl ganska nöjda med. Den får ju lasta lite mer än de flesta b-korts transporter eftersom den är helt i aluminium. Den ska dock bytas ut till sommaren. Möjliga kandidater är ett Ume-släp eller ännu hellre en vagn från Merlin stables/Equi-Trek Trailers.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 151
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
429
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈