Transport utan lucka

I

Idka

Eller, ja, nedfällbar lucka alltså. Sådana med en stor dörr som man bara öppnat.

Någon som har eller har provat det?

Vad tycker hästarna om att kliva ner och upp i transporten?

Fördelar, nackdelar?

vet inte av egen erfarenhet, men av alla jag pratat med säger dom att det e mycket
bättre för hästen... att den har lättare för att bara ta ett steg upp antagligen?
vet inte, men som sagt är detta vad jag hört av ett par som har dessa transporter!

Mia

Har testat lasta min pålle i ett fautras släp. Han är i vanliga fall väldigt svårlastad (sist när vi varit hos vet så fick de ge honom lugnande och nästan bära på honom för att han skulle gå på transporten). Fautrassläpet gick han så gott som rätt på han bara nosade lite på det först. Kan iofs ha varit en engångsföreteelse men jag tror inte det. Inte heller avlastningen var något problem. Nu är visserligen Fautras de transporter som har det lägsta insteget, vet inte hur det funkar om insteget är högre, som på de andra transporterna med dörrar.

Hade jag bara haft pengarna så hade jag köpt ett släp med dörrar bak direkt!

Min förra kamel var väldigt tveksam till transporter när jag köpte honom. Det var 45-minuterslastningar varje gång. Till jag köpte eget. Då var problemen över, sedan vi vi plockat bort mellanväggen. MEN han var fortfarande tveksam till okända släp.

Stallkompisen hade lastat ur sin egen kuse ur sitt Ifor och gått in. Jag hade precis suttit av och skulle leda in mitt djur, då han praktiskt taget SLITER sig från mig och promenerar in i släpet. Ingen mat, inget strö - inget som kan locka en normal häst som är på väg hem till stallet.

Jag tycker det var ett överbetyg från hästen sida, ljust, trevligt och lätt att komma in.

Mitt nästa släp MÅSTE *desperat* bli ett Fautras, jag är oerhört förtjust i deras lösningar och hela vagnen tycker jag andas robust tillverkning.

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 926
Senast: iNHALE
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 337
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka