Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gardin fladdrar inte men skulle jag köpa en transport hade jag valt hård lucka ur säkerhetssynpunkt.Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det är sämre än en hård överlucka då jag tänker att det kanske fladdrar och låter mer.
Vad har ni för erfarenheter av rullgardin på transport?
Intressant! Inte sett sånna tror jag. Vill du berätta vad det är för märke?Jag har hård överlucka men den öppnas uppåt. Det är 6 stycken ganska stora hål i den för ventilation och man spänner fast den med en gummistropp liknande de som finns på rullgardiner. Tycker inte att den skramlar något och känns säker. Bra oxå när man vill ha öppet när man står still och det regnar för då bildar den ett tak så det inte regnar in lika mycket som med lucka som fälls neråt eller rullgardin. Har aldrig upplevt att jag behöver ha öppet när jag kör då det är bra ventilation i släpet.
Måste man ha temperaturmätare i släpet? Har jag aldrig läst?Knapplån; ang ventilation - hur många har egentligen temperaturmätare (vilket är ett krav) och vet mellan vilka temperaturer man får köra djur?
Ja.Måste man ha temperaturmätare i släpet? Har jag aldrig läst?
Jag har inte det men tycker att man ser på hästen hur temperaturen är. Inte så svårt att se om den hållt sig lagom varm.
Jag tror inte att hästtransporter säljs med det? Så jag skulle tro att runt 99,9999% av hästsläpen saknar det.
Nope de gör ju inte det..Jag tror inte att hästtransporter säljs med det? Så jag skulle tro att runt 99,9999% av hästsläpen saknar det.
Det här är bara en av anledningarna till att jag oftast åker med luckan nere.
Åter igen slås jag av den enorma resursbristen myndigheterna har. Tänk om det fanns pengar till att kontrollera alla dessa regler. Tex att stå vid parkeringen till en helt vanlig ridtävling och kontrollera transporter. Känner igen mycket av bristerna från mitt tävlande i distans, då har man ju med foder, strö, hinkar, vattendunkar och div. Ofta i släpet, och många lastsäkrar mycket riktigt inte.Nope de gör ju inte det..
Jag har en mätare i släpet med display i bilen, supersmidigt
Länsstyrelsen i Värmland har gjort en film om transport av häst förresten