Transport lån!!!

R

Raggis83

Jag ska låna ut min transport....
Å Behöver skriva ett låne kontrakt..... någon som kan hjälpa mig å skriva ett?! vad ska vara med å inte!!! Någon som har ett så man kan se!!!!

Skynda!!!!

Sv: Transport lån!!!

Ja du ska skriva ett kontrakt, ffa vad som ska gälla vid en ev skada på släpet både vid krock och om skadan uppstår pga hästen som transporteras. Du ska formulera kontraktet som så, vem ska betala vad i händelse av att olyckan är framme.

Ange tydligt vilka kostnader det innebär för låntagaren.

Att ingen försäkring täcker vad hästen ställer till med, att all skada hästen orsakar går direkt ur låntagarens ficka. Att i de fall försäkring inte gäller (d v s när man lånar ut transporten) bekostas allt av låntagaren.

Detta innebär att låntagaren - om de t ex krockar med släpet och detta skadas allvarligt - får köpa ett nytt släp till dig.

Att om släpet blir obrukbart bekostas hyr/lånesläp till dig av låntagaren.

Låt det framgå tydligt i kontraktet, annars finns det stor risk att det uppstår en präktig tvist om/när det händer något.

Ingen son har ett skrivet kontrakt....så jag kan få titta!?? Någon???

När jag har hyrt transport så har följande saker stått med:

- Transportens reg. nummer
-Transporten ska lämnas tillbaka i samma eller bättre skick
- Transporten ska vara låst (lås på kulkopplingen)
- Uppstår skada ska jag åtgärda det omedelbart/betala på en gång vad det kostar att åtgärda skadan

Kommer inte ihåg om det stod med något mer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Juridik & Ekonomi En anhörig ska sälja en fastighet som är skuldfri, lånen betalades av på 90-talet. Mäklaren efterfrågar skuldbrev trots att denne...
2
Svar
34
· Visningar
2 355
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 099
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag ska låna ut min häst till en tjej under 18. Hur skriver man då på fodervärds avtalet?
Svar
3
· Visningar
793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka