Vet ej. Vet bara att det är jättedyrt här jämfört på andra ställen.
Stämmer inte.
Jag bor ju också i Stockholm och jag betalade typ 750kr för uppkörning + kostnaden för nytt körkort. Alltså typ 1000kr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet ej. Vet bara att det är jättedyrt här jämfört på andra ställen.
Det är 17-18 år gammalt och det skulle tydligen ha gått typ 15 000 mil innan vi köpte det 2016, men trots det så håller det fortfarande! Thule tittar vi rätt mycket på
Har man generellt koll på hur många mil ens släp har gått?
Jag har sett det i flera annonser men har aldrig tänkt på hur många mil jag kör med mitt släp. Och jag menar.. det finns ju inget sätt att kontrollera det på?
Det släpet jag köpte nu hade enligt annonsen gått 300mil. Det kan jag ju som köpare inte lägga någon vikt vid eftersom det inte går att bevisa och heller inte behöver ha någon betydelse för skicket (Det kan ju vara i dåligt skick för det, om det åkt en svår häst i, eller om det stått parkerad på gräs/i sol och om den är allmänt dåligt omhändertaget).
Det var jag också otroligt förvånad över! Men förra ägaren var väl överambitiös på den punkten I guess
Har hört lite om det där, men är inte där än. Undra om pappan ångrar sig att han inte behöll BE.Man måste medela vilken behörighet man vill ha kvar. Medelar man inget så får man bara B kortet kvar.
Dottern hälsar att pappan ångrar sig. Djupt.Har hört lite om det där, men är inte där än. Undra om pappan ångrar sig att han inte behöll BE.
Så kan det gå, då e han åtminstone en erfarenhet rikare.Dottern hälsar att pappan ångrar sig. Djupt.
Han flikar däremot in att dottern inte ens hade börjat skolan när detta var aktuellt, och således inte hade börjat rida än heller.
Det stämmer inte.Vet ej. Vet bara att det är jättedyrt här jämfört på andra ställen.
Kostade 2900kr i huvudstaden med dubbel körlektion B96 och sen lån av släp o bil till uppkörningen (körskolans rättlastade släp, framkört på plats). Räkna in de pengarna i din släpbudget så kan du bredda urvalet av vagnar istället.Möjligen!
Här uppe i huvudstaden är dock B96 lika (snor)dyrt som BE, så det är ovärt.
Kostade 2900kr i huvudstaden med dubbel körlektion B96 och sen lån av släp o bil till uppkörningen (körskolans rättlastade släp, framkört på plats). Räkna in de pengarna i din släpbudget så kan du bredda urvalet av vagnar istället.
Tack!
Men som sagt ser inte varken jag eller pappa det som en nödvändighet då våran primära dragbil får dra 1 600 kg på B-kort, våran nuvarande sekundära (samt många andra modeller/märken också som ev. skulle kunna intressera oss i framtiden) får dra 1 500 kg på B-kort och vi bara behöver en lastvikt på 600 kg.
Jag försöker ha lite koll. Mest för att veta om jag ska bli irriterad om något behöver fixas på släpet eller om det är helt ok beroende på hur mycket det rullat. Tillhör de som behöver byta däck på släpet för att mönsterdjupet är dåligt då och då, men när man vet att det rullar ca 1000 mil per år känns det helt okEn annan hade liksom aldrig orkat räkna ihop och även om jag gjort det hade det förmodligen inte varit till min fördel i försäljningssyfte
Dottern hälsar att pappan ångrar sig. Djupt.
Han flikar däremot in att dottern inte ens hade börjat skolan när detta var aktuellt, och således inte hade börjat rida än heller.
Å andra sidan finns det möjlighet att få tillbaka en högre behörighet man tappat även i efterhand och utan ny uppkörning m.m.. Kolla på Transportstyrelsens sida.
Gäller det även om man "tappade" sin behörighet för typ 15 år sedan?!
Ja, om man uppfyller övriga krav. Nu jobbade inte jag med just högre behörigheter när jag jobbade på TS men för mig låter det konstigt att han tappade E behörigheten samtidigt som han tappade C. Hade han CE innan så hade han samtidigt också BE och som jag minns det så borde han inte tappat E samtidigt utan bara C (och CE såklart). Men ring Transportstyrelsen och fråga.
Har hört lite om det där, men är inte där än. Undra om pappan ångrar sig att han inte behöll BE.
Ja, om man uppfyller övriga krav. Nu jobbade inte jag med just högre behörigheter när jag jobbade på TS men för mig låter det konstigt att han tappade E behörigheten samtidigt som han tappade C. Hade han CE innan så hade han samtidigt också BE och som jag minns det så borde han inte tappat E samtidigt utan bara C (och CE såklart). Men ring Transportstyrelsen och fråga.
Tycker det låter som det är många som ångrar sig i efterhand, men gjort är gjort eller vad man säger. Visst är det surt.Min pappa ångrade att han inte behöll BE.