Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Fast en uppkörning kan inte kosta mycket mer än en tusenlapp??
Vet ej. Vet bara att det är jättedyrt här jämfört på andra ställen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast en uppkörning kan inte kosta mycket mer än en tusenlapp??
Kolla upp det. Allt under 2000kr är solklart värt det! Jag tror jag betalade 850kr för uppkörningen.Vet ej. Vet bara att det är jättedyrt här jämfört på andra ställen.
Nej, det är samma kostnad överallt, 800 kr.Möjligen!
Här uppe i huvudstaden är dock B96 lika (snor)dyrt som BE, så det är ovärt.
S Och ute på tävlingar ser man att Cheval tillhör de mest populära märkena. Hade de varit så dåliga som en del tror hade det inte funnits så många....
Möjligen!
Här uppe i huvudstaden är dock B96 lika (snor)dyrt som BE, så det är ovärt.
Jag tycker iofs att man lika gärna kan ta BE-kort men oavsett så är det inte särskilt dyrt. När jag tog BE så kostade det inte ens 3 000 kronor (körkortstillstånd, teoriprov, uppkörning inklusive ekipagehyra). Det är betydligt billigare än att behöva hålla på med nedtypning av släp. Dessutom blir utbudet ungefär femtusen gånger större
Ja, fast det kostar 6 000 kr....
Exakt vad kostar 6000 kr? Tillstånd., prov, uppkörning etc är ju fasta priser.
Ja, fast det kostar 6 000 kr....
Jag vet inte om det var allt du räknar upp sammanlagt eller om det var någon kurs etc. Men åtminstone på våran lokala bilskola kostar BE minst 6 000 kr.
Jag vet inte om det var allt du räknar upp sammanlagt eller om det var någon kurs etc. Men åtminstone på våran lokala bilskola kostar BE minst 6 000 kr.
Det är however inte aktuellt då våra bilar får dra 1 500 resp. 1 600 kg på B-kort.
Men skit i bilskolan! Det går utmärkt att köra upp som privatist.
Med ett BE-kort blir begränsningen av totalvikt obefintlig vilket innebär ett mycket större utbud.
Jag har t.ex. ett Boj Bravo med tjänstevikt 840 kilo och totalvikt 1 990 kilo. Brett, ordentligt utrymme framtill och både sadel- och klädkammare. Hästarna gillar det precis som jag.
Jag vet, men det är pappa som skulle göra det isf. Jag har fortfarande inget körkort. Och han vägrar.
Det går absolut att hitta redan nervägda alt. släp med totalvikt under 1 500 kg från början, när man bara behöver en lastvikt på 600 kg
Då tycker jag att det är bättre att du tar eget BE-kort så att du kan styra det själv
Får jag fråga varför din pappa vägrar? Det vore ju mer prisvärt att utöka körkortet.
Det där säger inget om vad de får dra med B96 eller BE.Jag vet inte om det var allt du räknar upp sammanlagt eller om det var någon kurs etc. Men åtminstone på våran lokala bilskola kostar BE minst 6 000 kr.
Det är however inte aktuellt då våra bilar får dra 1 500 resp. 1 600 kg på B-kort.
Låter som han inte skickat in läkarintyget som krävs för att bevisa att man fortfarande kan köra, men jag begriper inte hur BE försvann bara för det? Det har inget med CE att göra...Vägrar och vägrar gör han väl inte. Men för jättelänge sedan hade han CE-kort och därigenom BE, men då han föll för något ålderstreck för ett antal år sedan och inte fick ha CE kvar så tycker han det känns extremt ovärt att bara ta BE. Sen jag har som mål att ta B-kort senast 31/12 i år, så det ligger längre fram i tiden isf....
Men sen rent allmänt känns det som att man borde kunna hitta något vettigt med max totalvikt 1 500 kg också. Jag menar, det finns bevisligen ju. Jag vill mer veta vilka som är mest prisvärda/har bästa egenskaper
Låter som han inte skickat in läkarintyget som krävs för att bevisa att man fortfarande kan köra, men jag begriper inte hur BE försvann bara för det? Det har inget med CE att göra...
Vi har ett vv också i stallet, från 2008. Kör väldigt mycket hellre mitt ChevalAv samma skäl som många, många Värmlandsvagnen rullar på vägarna fast de är apdåliga. De är billiga.
Synd, det är mycket bättre släp än vad ryktena säger. De tidiga modellerna hade en del kvalitetsproblem, men med en budget på 30-40 tusen kan man få ett relativt nytt. Jag har ett från 2012 som rullar ca 1000 mil om året. Helt problemfritt och hästarna gillar det. Och ute på tävlingar ser man att Cheval tillhör de mest populära märkena. Hade de varit så dåliga som en del tror hade det inte funnits så många....
Låter som han inte skickat in läkarintyget som krävs för att bevisa att man fortfarande kan köra, men jag begriper inte hur BE försvann bara för det? Det har inget med CE att göra...