Transport av halt häst.

pinky

Trådstartare
Vet inte om denna tråd hör hemma på hästvård, men jag provar här?:)

Hur brukar det funka att tranportera en halt häst?
Hon är för tillfället rejält halt (blockhalt, skulle jag nog vilja säga, för hon tar inte ett steg som inte är absolut nödvändigt...:cry: ), och vet tyckte att ett klinikbesök skulle vara lämpligt i början av nästa vecka. :smirk:

Men hur ska hon kunna stå i transporten och balansera "på tre ben"? Hur ska det gå att lasta?

Någon som har lugnande tips och erfarenheter av att köra halta "bredåkare", för detta är helt nytt för mig...:crazy:

Sv: Transport av halt häst.

Alternativet är väl att ta ut veterinär till stallet, nackdelen är ju att dom inte har den utrustningen som finns på kliniker..och oftast så vill man ju röntga vid hältor.

När vi åkte iväg med svärföräldrarnas stora häst så var han ordentligt halt...men det var inte så mycket att göra..vi fick lastat och körde försiktigt...som tur var har vi ganska nära till klinik..så det blev ingen långtur.

Hade jag varit i dina skor så hade jag lastat och åkt till klinik.

Sv: Transport av halt häst.

Problemet är över, hon är inte alls lika halt längre. Men tack för svaren!:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 152
Senast: Hedwig
·
Hästmänniskan Jag red som barn/tonåring och har sen börjat igen som vuxen tvåbarnsmamma. Är rejält mycket fegare nu, föredrar helt okomplicerade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 687
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar