"Tränshuvor" med eller utan snören

Sv: "Tränshuvor" med eller utan snören

29509396.jpg

Scapa Sports

29509397.jpg

Scapa Sports

29509398.jpg

Agria

29509399.jpg

HL Equipment

29509400.jpg

BR

29509407.jpg

29509409.jpg

Christina Sport

jag har bara en som jag fått av min granne, den machade inte nån av deras hästar.^^ den är blå virkad med guldkant, ska ta bild sen, men den har ett snöre som jag fäster i tränset, ska testa sy fast karborrband så man fäster den i nackstycket istället. har någon en bild på en sådan luva?

Jag föredrar utan snören. Har luva både för att det är snyggt men mest för ljuddämpning.
Här är några av mina luvor iaf:
Anna Scarpati:
IMG_2098.jpg

Veredus:
IMG_1987.jpg

RG:
PICT0019.jpg

Christina Sport:
PICT0016.jpg

Anna Scarpati:
IMG_1668.jpg

Equipe:
IMG_0326.jpg

bild3.jpg

Eskadron:
PICT0007-1.jpg

Kolla bilden på min marinblå huva, inte bästa bilden men den fästs med kardborre - skitsmart!

Kan fixa en bättre bild ikväll.

Fyy vilka snygga luvor+schabrak du har! *inte alls avundsjuk* :devil:

ja det var så jag tänkte göra:) tror att det blir lättare att sätta på huvan när den är fäst vid tränset, min häst tycker inte om huvan men, hon blir för stirrig utan den. och hon får lätt skav bakom öronen, så jag har vant mig vid att alltid rida med huvan.:D

Jag använde ibland huva på travarna när jag jobbade hos tränare. De hästar som inte kunde ha bomull i öronen eller som var ruskigt heta eller bakskygga fick huv. Huvan benämdes "dumluva" och jag ler alltid gott när jag ser att ridfolk anammat dem som "trendiga".:rofl:

Liknande trådar

Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 356
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
456
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka