T
Tilla
Har lite funderigar.. Tränset ¨på min arab skaver sönder hans huvud?? Tycker detta låter knepigt men de gör de.. han har cob ist o de skaver hela tiden o han tycker de e jätte obehagligt... Vet någon vad jag kan göra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
HumleMumlan skrev:Så nosgrimman på tränset skaver? Kan du inte skippa den då?
saen skrev:Jag är väl av den åsikten att det är ytters få hästar som man behöver sätta på en nosgrimma, har man problem med hästen och dess huvud och mun finns det många andra sätt att lösa problemet på...
Men, men... Det låter i alla fall som att nosgrimman sitter fel på hästen eller för hårt spänt.
* Vad är det för nosgrimma du använder?
* Hur sitter den på hästen?
* Hur hårt spänd är den?
/Sara
SomethingCorporate skrev:Jag tycker du ska skippa nosgrimman.
Nosgrimman hjälper inte dig för att du har en het häst.
Och han honom utan grimma i hagen.
SomethingCorporate skrev:halsrem är ju ett alternativ
EmblaAsk skrev:Hur har dom gamla ägarna haft det??? Hade han skav när du köpte honom? Fråga vad dom hade för träns osv om han inte hade skav när du köpte honom...
Får han så rejält skav av grimman, så tycket jag inte ha ska ha grimma o hagen.. Kanske kan ha ha halsrem? Då har man ju ngt att ta tag i, om han skulle rymma.... Bättre än inget i allafall.
Hoppas det löser sig!
Häls Embla
popeye skrev:Kan du inte byta nosgrimman mot en pullargrimma med fårskinnsludd. För att byta tryckpunkter lite?