Träns utan nosgrimma

Klaralg03

Trådstartare
Hej!

Har ni några tips på träns med avtagbar nosgrimma? Läderkvaliten ska vara bra och spännena vid betten ska knäppas innåt (Om ni förstår vad jag menar?)

@Klaralg03 De allra flesta tränsen har väl avtagbar nosgrimma? Det är vanligare än de träns där nosgrimman är fäst i två spännen - så att det liksom blir två lösa remmar över om man tar bort den.

Kolla Schockemöhle, de har ett par stycken med klassisk rem över nacken på nosgrimman (Baltimore, Albany etc) och trevlig kvalitet. Mountain horse är också prisvärd kvalitet, tips på modeller, Maestro, Rembrandt.

Hej!

Har ni några tips på träns med avtagbar nosgrimma? Läderkvaliten ska vara bra och spännena vid betten ska knäppas innåt (Om ni förstår vad jag menar?)

Är du ute efter ett träns med avtagbar nosgrimma eller går ett träns utan nosgrimma lika bra?
I så fall kanske det kan vara värt att få ett uppsytt, det blir inte alls lika dyrt när det inte är någon nosgrimma.

De flesta träns har väl avtagbar nosgrimma? Eller menar du avtagbar snokrem? Det finns också, såg senast på lokala ridsportsbutiken, och på hööks.

Kolla på islandshästträns, åtminstone om du vill ha storlek cob. Flertalet har en lös nosgrimma eller ingen alls.

Blev lite förvånad över frågan - de flesta träns i min värld har löstagbar nosgrimma. Och ser jag på nätshopparna ger de samma besked.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Jag är ny här och detta är mitt första ”inlägg”. Jag undrar om Hunter träns fortfarande säljs? Såna med platta nosgrimmor! Jag...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Badger
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka