Träns sökes!

Sv: Träns sökes!

Det kan jag svara på, hubertus kandaret har inåtvända spännen, men nosgrimman är max 3 cm bred.

Jag sålde det, så vet inte... Men då är det själva det löstagbara sidostycket som är 25,5? Hur långt är det från pannbandet och ner till bettet?

Ja, endast det löstagbara är 25,5cm. Nu beror det lite på hur pannbandet sitter o så (har bytat pannband dessutom), men där är den ungefär 37cm långt.

Jag har oxå ett GL kandar. Det älskar jag, underbart läder! Men även mitt har väldigt korta sidostycken, så det passar egentligen bässt som träns med bettringar isf kandaret.. Så man bör nog gå upp en storlek för att få rätt storlek.

Vad det gäller Stubben nosgrimmor har jag bara testat ett elektra kandar, och den nosfrimman var lite skev i storleken.. Den var liksom för kort över nosen, så remmarna som gick över nacken var fästade för långt fram på sidorna.. om du förstår..

Synd att de inte har storlek X-Full... Annars får man ge sig ut på jakt efter lösa sidostycken som sagt :p

Förstår hur du menar med nosgrimman, sånt är tråkigt... Har haft ett träns som var så redan, varken snyggt eller satt vidare bra på hästen (fick skav av "nosgrimsremmen" som går över nacken).:( I övrigt ett fint träns (ett Knight)

Kikade på Hubertus innan, gillar deras kandar o träns men så besviken på att de har så smala nosgrimmor... Hade kandaret varit bredare så hade jag skrivit upp det på min lista ;)

Okej, ja Sabretränsens läder är underbart (ena tillridningsponnyn har ett :d ). Fast har redan fått hem mitt nya German Line kandar + nosgrimma - beställde i tisdags och fick hem igår (torsdag!). Stog att det skulle ta mellan 5-7dagar och så kom det på 2 :banana: . Ska testa och fota idag :D .

Nej, va konstigt :(
Man kan inte köpa till sidostycken nånstans? + en stångbettsrem :P? Om du verkligen vill ha GL vill säga :bump: , så nöjd med mina.

(ps. ursäkta jag ej sms:ade dig, tappade bort nr o massa internetkludd :( )

Döbert!

Du kan designa ditt träns precis hur du vill på deras hemsida, skriva ut det och lämna till närmaste återförsäljare som tar hem det. Kostar mellan 2-3000 och tar väl en månad att få.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Minett
·
Utrustning Söker efter ett träns som jag har fått en bild i mitt huvud på. Har alltså inte sett detta i någon affär eller dylikt men jag söker...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: BigEnough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix